در پی کشته شدن یک شهروند آمریکایی در کرانه باختری؛

انتقاد دموکرات‌ها از حمایت دولت بایدن از رژیم صهیونیستی افزایش یافت

تهران (پانا) - «نیوزویک» در گزارشی با اشاره به هدف قرار گرفتن «عایشه‌نور ازگی»، شهروند آمریکایی-ترکی‌تبار توسط تک تیرانداز اسرائیلی و تداوم حملات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری، تاکید کرد مرگ این شهروند آمریکایی بسیاری از دموکرات‌های مخالف کمک ایالات متحده به اسرائیل را متحد کرده و باعث افزایش درخواست دموکرات‌ها از بایدن برای پاسخگو کردن اسرائیل شد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد دموکرات‌ها از حمایت دولت بایدن از رژیم صهیونیستی افزایش یافت

سناتور دموکرات «کریس ون هولن» در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: در ۱۱ ماه گذشته ۳ شهروند آمریکایی در کرانه باختری کشته شده اند. باید عدالت و پاسخگویی وجود داشته باشد. دولت نتانیاهو برای این اقدامات مجازات نشده و دولت بایدن باید برای آن بیشتر تلاش کند. مسئولین باید پاسخگو باشند و وزارت دادگستری باید در صورت لزوم اقدام کند.

سناتور «پتی موری» نیز خواستار پاسخگویی رژیم صهیونیستی در این مورد شد و در ایکس نوشت: من از کشته شدن عایشه‌نور ازگی، شهروند آمریکایی، در کرانه باختری رود اردن که به طور مسالمت آمیز علیه شهرک‌سازی غیرقانونی اعتراض می‌کرد، ناراحت و عصبانی هستم. اسرائیل باید فوراً پاسخ دهد و عاملان آن را مجازات کند.

«رشیده طلیب»، دیگر نماینده دموکرات نیز کنفرانس مطبوعاتی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را به اشتراک گذاشت. بلینکن در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا مرگ ایگی یا کشته شدن تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها باعث تغییر سیاست‌های د ولت بایدن در مورد ارسال تسلیحات آمریکایی به اسرائیل می‌شود یا خیر، گفته بود: هر اقدامی که ما انجام می‌دهیم مبتنی بر واقعیت‌ها است، بنابراین ابتدا باید ببینیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده و نتیجه‌گیری و پیامدهای لازم را از آن خواهیم گرفت.

خانم طلیب با اشاره به این پاسخ ضمن انتقاد از تلاش‌های دولت آمریکا در جنگ اسرائیل علیه فلسطینی‌ها در غزه و هدف قرار گرفتن عایشه‌نور ازگی، شهروند آمریکایی-ترکی‌تبار توسط تک تیرانداز اسرائیلی نوشت: «شکست کامل و مطلق در حفظ امنیت آمریکایی‌ها»

نیوزویک نوشت: کشته شدن شهروند آمریکایی در کرانه باختری تنها یک هفته پس از پیدا شدن اجساد ۶ گروگان (اسیر) توسط ارتش اسرائیل در باریکه غزه اتفاق افتاد و این در حالی است که یکی از این شش نفر یک تبعه آمریکایی است.

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲)، مبارزان و جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی نیز عملیات‌هایی را در پاسخ به جنایت‌های ارتش اسرائیل علیه اهالی غزه انجام داده‌اند. اسرائیل در این مدت صدها فلسطینی را نیز در کرانه باختری شهید و زخمی کرده است.

افزایش عملیات در کرانه باختری از سوی فلسطینیان علیه اسرائیل، باعث نگرانی شدید رژیم اشغالگر قدس از تکرار هفتم اکتبری است که این بار در کرانه باختری رخ دهد.

بر اساس گزارش‌ها و به گفته شاهدان عینی، عایشه نور ازگی ایگی فعال زن آمریکایی ترک تبار روز جمعه در جریان تظاهرات علیه شهرک‌سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در شهرک بیتا واقع در منطقه نابلس در کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی کشته شد.

«فواد نفا» مدیر بیمارستان رافدیه اعلام کرده است که ایگی که تابعیت دوگانه ترکیه و آمریکا را داشت، درحالی به بیمارستان منتقل شد که از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

ایگی که در سال ۱۹۹۸ در شهر آنتالیا ترکیه به دنیا آمد، برغم تلاش تیم‌های پزشکی برای احیای او، جان خود را از دست داد.

منابع محلی اعلام کردند به دنبال حمله نظامیان اشغالگر به این راهپیمایی، جوانان فلسطینی با آنها درگیر شدند که در جریان آن نظامیان صهیونیست اقدام به شلیک تیر جنگی، بمب‌های صوتی و گاز سمی اشک آور به طرف تظاهرات کنندگان کردند که بر اثر آن این شهروند آمریکایی کشته شد.

این منابع اشاره کردند که زن کشته شده، شهروند آمریکا و دارای اصالت ترکیه‌ای است که در چارچوب فراخوان «فزعه» برای حمایت از کشاورزان فلسطینی در مقابل حملات و تجاوزات شهرک نشینان و نظامیان اشغالگر صهیونیست فعالیت می‌کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار