اکثر فرانسوی‌ها، ماکرون را به نادیده گرفتن نتایج انتخابات متهم می‌کنند

تهران(پانا) - یک نظرسنجی برای رسانه فرانسوی نشان می‌دهد حدود ۷۴ درصد از مردم فرانسه معتقدند که «امانوئل ماکرون» با انتصاب «میشل بارنیه» به عنوان نخست‌وزیر جدید، نتایج انتخابات پارلمانی را نادیده گرفته است.

کد مطلب: ۱۴۹۹۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اکثر فرانسوی‌ها، ماکرون را به نادیده گرفتن نتایج انتخابات متهم می‌کنند

طبق نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی ELABE برای رسانه فرانسوی بی‌اف‌ام‌تی‌وی نشان می‌دهد ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان «میشل بارنیه» را گزینه مناسبی برای فرانسه می‌دانند، در حالیکه ۲۹ درصد مخالف هستند و ۳۱ درصد درباره این موضوع مطمئن نیستند.

علاوه بر این، ۵۲ درصد بر این باورند که نخست‌وزیر جدید می‌تواند دولتی تشکیل دهد که بتواند در ادامه راه با نیروهای مختلف سیاسی همراه شود، در حالیکه ۵۰ درصد معتقدند که او ناگزیر با رای عدم‌اعتماد مواجه خواهد شد.

اکثریت قاطع ۷۶ درصد معتقدند که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه باید حداکثر آزادی ممکن را در تصمیم‌گیری به نخست‌وزیر جدید بدهد. حدود نیمی از فرانسوی‌ها هم فکر می‌کنند «بارنیه» باید بر بهبود قدرت خرید شهروندان فرانسوی تمرکز کند، در حالیکه ۳۳ درصد امنیت کشور، ۳۰ درصد مراقبت‌های بهداشتی و ۳۰ درصد مسئله مهاجرت را در اولویت قرار می‌دهند.

این نظرسنجی در تاریخ ۵ الی ۶ سپتامبر (۱۵ الی ۱۶ شهریور) با حضور ۱۰۰۷ بزرگسال فرانسوی انجام شده است.

«امانوئل ماکرون» در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از نخست وزیران بالقوه را در نظر گرفته بود که هیچ یک از آنها حمایت کافی برای تضمین یک دولت باثبات را به دست نیاوردند و هیچ تضمینی وجود ندارد که دولت «بارنیه» هم بتواند اصلاحات را توسط پارلمان تصویب کند.

او یک سیاستمدار حرفه‌ای سرسخت طرفدار اروپا و میانه‌رو است، اما او گفتمان خود را در طول تلاش ناموفق خود در سال ۲۰۲۱ برای به دست آوردن بلیت حزب محافظه‌کارش برای انتخابات ریاست‌جمهوری با اعلام اینکه مهاجرت خارج از کنترل است، سخت‌تر کرد؛ دیدگاهی که حزب «اجتماع ملی» هم دارد.

قمار ماکرون برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ژوئن نتیجه معکوس داشت، زیرا ائتلاف میانه‌رو او ده‌ها کرسی را از دست داد و هیچ حزبی اکثریت مطلق را به دست نیاورد. ائتلاف جبهه مردمی جدید چپ اول شد، اما ماکرون درخواست آنها برای تشکیل دولت را رد کرد، زیرا احزاب دیگر گفتند بلافاصله به آن رای منفی می‌دهند. در عوض، او هفته‌ها برای اعلام انتخاب خود صبر کرد.

حتی اگر با وجود انتصاب دولت جدید، فلج سیاسی ادامه یابد، ماکرون نمی‌تواند تا ژوئیه سال آینده یک انتخابات زودهنگام جدید برگزار کند.

«ژان لوک ملانشون» رهبر حزب چپ فرانسه تسلیم‌ناپذیر در واکنش به این انتصاب گفت، نتایج انتخابات پارلمانی با انتصاب میشل بارنیه به‌عنوان نخست‌وزیر به سرقت رفت. حزب اجتماع ملی فرانسه هم گفت نخست‌وزیر جدید را بر اساس شعارهای سیاسی و تصمیمات او در مورد بودجه قضاوت خواهد کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار