رسانه عبری: فرصت‌ موفقیت مذاکرات غزه در افق دیده نمی‌شود

تهران(پانا) - تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گزارش کرد تاکنون هیچ توافقی قابل مشاهده نیست و احتمال دستیابی به توافق تبادل اسرا بسیار ضعیف است.

کد مطلب: ۱۴۹۹۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رسانه عبری: فرصت‌ موفقیت مذاکرات غزه در افق دیده نمی‌شود

تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد هر یک از طرفین مذاکره معتقد است که طرف مقابل رغبتی به توافق ندارد و تل‌آویو تمام تلاش خود را برای پرهیز از فوت فرصت دستیابی به توافق انجام نداده است.

این رسانه صهیونیستی گزارش کرد واشنگتن و میانجیگران تلاش می‌کنند فرمول مناسبی برای پیشنهاد آتش‌بس پیدا کنند اما این اعتقاد در دولت آمریکا تقویت می‌شود که نه حماس و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهان انعقاد توافق تبادل اسرا نیستند.

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات صهیونیستی گزارش کرد پس از پایان جلسه مذاکرات امنیتی با نتانیاهو، مشخص شد که احتمال دستیابی به توافق ضعیف است‌.

خبرگزاری رویترز هم به نقل از یک مسؤول آمریکایی گزارش کرد یک روند مذاکرات ناامیدکننده با حماس در مورد انعقاد توافق تبادل اسرا و آتش‌بس وجود دارد.

در همین زمینه، روزنامه نیویورک‌تایمز هم نوشت مقامات آگاه از مذاکرات از این مساله ابراز نگرانی کردند که نتانیاهو مطالبات جدیدی مطرح کند و تاخیر در دستیابی به توافق را بیشتر کند یا حتی شانس دستیابی به توافق را نابود کند.

این روزنامه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه قطر هم نوشت هر ۲ طرف آتش‌بس؛ رژیم صهیونیستی و حماس تحت فشار هستند تا به توافق پایبند بوده و تصمیمات حساسی بگیرند.

مقامات آمریکایی گفتند جنبش حماس اخیرا مطالبات جدیدی برای آزادی اسرای فلسطینی افزوده و خواستار آزادی تعداد بیشتری از این اسرا در مرحله اول توافق شده است.

روزنامه فایننشال تایمز هم گزارشی از خبرنگار امور خارجی و دفاعی خود در آمریکا منتشر کرد که او در آن گفت: ارتش آمریکا برای شکست احتمالی مذاکرات آتش‌بس بین تل‌آویو و حماس آماده می‌شود، زیرا بیم آن می‌رود که فروپاشی آن به بروز درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر منجر شود.

پیشتر هم «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از نقش نتانیاهو در مذاکرات آتش‌بس ابراز ناامیدی کرد. وقتی از او پرسیده شد که آیا به نظرش نخست وزیر رژیم صهیونیستی به اندازه کافی برای دستیابی به توافق تلاش می‌کند یا خیر، او پاسخ داد: «نه». با این حال، واشنگتن تا حد زیادی مسؤولیت تایید توافق را بر دوش حماس گذاشته است و در روزهای اخیر علناً این گروه مسلح را به دلیل توقف مذاکرات مقصر دانسته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار