عربستان بر حمایت از مصر علیه ادعاهای نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا تاکید کرد

تهران (پانا) - وزارت امورخارجه عربستان سه‌شنبه شب اظهارات اسرائیل در مورد محور فیلادلفیا (صلاح الدین) را محکوم کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
عربستان بر حمایت از مصر علیه ادعاهای نتانیاهو درباره محور فیلادلفیا تاکید کرد

 به گزارش خبرگزاری «واس» عربستان، این وزارتخانه در بیانیه خود اظهارات بیان شده از سوی تل‌آویو را تنها تلاشی بیهوده برای توجیه نقض مداوم قوانین و هنجارهای بین‌المللی توسط اسرائیل اعلام کرد و بر همبستگی و حمایت ریاض از قاهره در مقابله با چنین ادعاهایی تاکید کرد.

وزارت امورخارجه عربستان در این بیانیه همچنین نسبت به عواقب این اظهارات تحریک‌آمیز اسرائیل هشدار داده و تأکید کرد که پیامدهای چنین سخنانی می‌تواند تلاش‌های میانجی‌گری مصر، قطر و ایالات متحده آمریکا برای دستیابی به یک آتش‌بس دائم را تضعیف کند.

در این بیانیه وزارت امور خارجه عربستان نگرانی خود را نسبت به دیدگاه خود را مبنی بر این که ادعاهای اسرائیل به تشدید تنش خطرناک در منطقه دامن می‌زند، ابراز کرد.

این وزارتخانه در پایان بیانیه خود ضمن ابراز اهمیت پایان دادن به درد و رنج‌های مردم فلسطین، بر لزوم پیشبرد تلاش‌های هماهنگ بین‌المللی جهت تحقق حق تعیین سرنوشت فلسطینیان و تأسیس کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شریف تاکید کرده است.

پیش از این وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای تاکید کرده بود: قاهره مخالفت شدید خود را با اظهارات نتانیاهو اعلام و تاکید می‌کند که وی با این صحبت‌ها و درگیر کردن نام مصر درصدد مانع تراشی در مسیر دستیابی به توافق و منحرف کردن توجه اسرائیلی‌ها از این مسئله است.

در این بیانیه آمده بود: مصر، کابینه اسرائیل را مسئول عواقب چنین اظهاراتی می داند که باعث افزایش تشدید اوضاع می‌شود. هدف این سخنان، توجیه سیاست‌های پرخاشگرانه است؛ امری که منجر به تشدید بیشتر تنش در منطقه می‌شود.

این وزارتخانه تاکید کرد: مصر بر علاقه خود به ادامه نقش تاریخی در رهبری روند صلح در منطقه به گونه‌ای که منجر به حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای شود، تأکید می‌کند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه شب در اظهاراتی مدعی شد که جنبش حماس از طریق مصر و محور «فیلادلفیا» به سلاح دست می‌یابد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است.

قاهره بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار