حماس: نتانیاهو مانع رسیدن به توافق آتش‌بس است

تهران(پانا) - جنبش حماس بامداد سه‌شنبه در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو مبنی بر تاکید بر حضور ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا در غزه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اظهارات نشان می‌دهد که وی مانع رسیدن به توافق آتش‌بس است.

کد مطلب: ۱۴۹۸۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
حماس: نتانیاهو مانع رسیدن به توافق آتش‌بس است

به گزارش خبرگزاری شهاب فلسطین، جنبش حماس در این بیانیه تاکید کرد که اظهارات دوشنبه شب نتانیاهو سخنرانی شخصی ناامید بود که به دنبال یک پیروزی توهم‌آمیز است که در میان اسرائیلی‌ها خریداری ندارد.

این جنبش در ادامه این بیانیه افزود: نتانیاهو و مقامات نظامی اسرائیلی جز کشتار و نسل‌کشی در غزه، نتوانسته‌اند هیچیک از اهداف خود را در این جنگ محقق کنند.

حماس همچنین گفت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جامعه صهیونیستی و دولت آمریکا دروغ می‌گوید و اظهارات او مملو از کذب و دروغ است.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: نتانیاهو با اظهارات امروز خود ثابت کرد که مانع اصلی پیش روی توافق آتش‌بس و مبادله اسرا است.

حماس تاکید کرد که همه اسرای صهیونیستی می‌توانستند فورا به خانه بازگردند و هرگونه تاخیر در امضای توافق مبادله اسرا به معنی به خطر انداختن جان اسرای بیشتری خواهد بود.

پیش تر نتانیاهو در اظهاراتی گفته بود: موضع ما در مورد محور فیلادلفیا ثابت است و تغییر نمی‌کند. در رابطه با امور حساس و محوری در مورد امنیت (رژیم) اسرائیل هیچ انعطافی نشان نمی‌دهیم.

مهمترین بن بست بر سر مذاکرات بین گروه مقاومت حماس و رژیم صهیونیستی بر سر کریدور صلاح‌الدین (فیلادلفیا) در طول مرز غزه با مصر و کریدور شرقی - غربی «نتزاریم» در مرز غزه است.

نتانیاهو به بهانه جلوگیری از قاچاق و نفوذ شبه نظامیان تاکید دارد که باید کنترل این دو کریدور را در اختیار داشته باشد. اما حماس خواستار عقب نشینی کامل نیروهای صهیونیستی از غزه است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار