آمریکا هواپیمای‌ رئیس‌جمهور ونزوئلا را ‌توقیف کرد

تهران (پانا) - آمریکا هواپیمای رئیس‌جمهور ونزوئلا را توقیف و به فلوریدا منتقل کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۹۲۳
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا هواپیمای‌ رئیس‌جمهور ونزوئلا را ‌توقیف کرد

‌شبکه خبری «سی ان ان» در خبری اختصاصی، شامگاه دوشنبه گزارش کرد که آمریکا پس از طرح ادعای این که خرید هواپیمای «نیکولاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا نقض کننده تحریم‌های آمریکا بوده است، این هواپیما را توقیف کرده است. به گفته دو مقام آمریکایی، ایالات متحده این هواپیما را روز دوشنبه به فلوریدا پرواز داد.

این تازه‌ترین تحول در روابط سرد بین واشنگتن و کاراکاس است و توقیف این هواپیما در جمهوری دومینیکن نشان دهنده تشدید تنش بین دو کشور است. از طرفی ایالات متحده به تحقیق در مورد آنچه به عنوان اقدامات فاسد توسط دولت ونزوئلا می‌داند ادامه خواهد داد.

این هواپیما توسط مقامات به عنوان هواپیمای ونزوئلایی معادل ایر فورس وان توصیف شده است و در بازدیدهای قبلی مادورو در سراسر جهان از آن استفاده شده است.

یکی از مقامات آمریکایی به سی ان ان گفت: «توقیف این هواپیما، پیام مهمی به ونزوئلا می‌فرستد. توقیف هواپیمای رئیس دولت خارجی برای مسائل جنایی غیرمعمول است. ما در اینجا پیام روشنی را ارسال می کنیم که هیچ کس بالاتر از قانون نیست، هیچ کس فراتر از محدوده تحریم های ایالات متحده نیست.»

سی ان ان برای اظهار نظر با دولت ونزوئلا، وزارت امنیت داخلی، وزارت دادگستری و وزارت خارجه آمریکا تماس گرفته است اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده است.

طبق گزارش این شبکه خبری، وضعیت داخلی ونزوئلا پیامدهایی بر سیاست ایالات متحده داشته است. «میلیون‌ها نفر از کشور فرار کرده و بسیاری از آنها مهاجرت به مرز ایالات متحده و مکزیک را انتخاب کرده‌اند.»

هواپیمای توقیف شده مادورو، یک فروند داسو فالکون ۹۰۰ با ارزشی ۱۳ میلیون دلاری است.

به گفته یکی از مقامات آمریکایی، مقامات ایالات متحده از نزدیک با جمهوری دومینیکن که ونزوئلا را از توقیف مطلع کرد، همکاری کردند.

وزارت دادگستری آمریکا: هواپیمای مادورو به دلیل نقض تحریم‌ها توقیف شده است

 وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: «آمریکا در جمهوری دومینیکن توقیف شده و به درخواست آمریکا به دلیل نقض قوانین کنترل صادراتی و تحریم‌ها ایالات متحده به جنوب فلوریدا منتقل شد».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار