درخواست آنتونوف از آمریکا برای بازگشت اموال و املاک دیپلماتیک مصادره‌‌ای به مسکو

تهران (پانا) - سفیر روسیه در آمریکا گفت که واشنگتن باید تمام حقوق و اموال دیپلماتیک را که مصادره کرده، به مسکو بازگرداند و ما بطور جدی این مساله را پیگیری می کنیم.

کد مطلب: ۱۴۹۸۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد
درخواست آنتونوف از آمریکا برای بازگشت اموال و املاک دیپلماتیک مصادره‌‌ای به مسکو

به گزارش خبرگزاری روسی تاس، آناتولی آنتونوف اظهار کرد: ما به دنبال بازگرداندن بی‌قید و شرط حقوق خود برای استفاده از املاک و مستغلات دیپلماتیک هستیم.

وی افزود: ما از مقامات آمریکایی می‌خواهیم که به خود بیایند و مصادره اموال دیپلماتیک قواعد ارتباطات متمدن بین دولتی را از بین می برد و ناگزیر روزی دامن ایالات متحده را خواهد گرفت.

سفیر روسیه گفت که بدیهی است که ما در مورد یک تسویه حساب پیش پا افتاده صحبت می‌کنیم و این اقدامات در راستای انتقام گرفتن و آزار و اذیت کردن کشورهایی است که در سیاست خارجی دولت ایالات متحده غیر دوست محسوب می شوند.

به گفته مسکو، ایالات متحده به طور غیرقانونی شش ملک روسیه شامل خانه های مسکونی در ایالت های مریلند و نیویورک، ساختمان نمایندگی تجاری در واشنگتن، ساختمان خدمات سرکنسولگری و اقامتگاه سرکنسول در سانفرانسیسکو (کالیفرنیا) و همچنین اقامتگاه سرکنسول در سیاتل (واشنگتن) را با استفاده از روش "توقیف مهاجم" تصرف کرده است.

پیشتر آنتونوف از واشنگتن خواست که این اقدام را متوقف و به تعهدات بین‌المللی عمل کند و تک تک اموال دیپلماتیک روسیه به سرقت رفته را به ایالات متحده بازگرداند.

همانطور که الکساندر دارچیف، مدیر دپارتمان آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه، پیشتر در مصاحبه با تاس تاکید کرد، اقدامات آژانس های دولتی ایالات متحده در مورد دارایی های دیپلماتیک فدراسیون روسیه با قوانین بین المللی و در درجه اول با کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک در تضاد است.

براساس کنوانسیون وین در ۱۹۶۱ اماکن نمایندگی‌های دیپلماتیک، اثاثیه آنها و سایر مواردی که در اموال آنها قرار دارد از تفتیش و توقیف و اقدامات اجرایی مصونیت دارند.

به گفته دارچیف، روسیه خواستار بازگرداندن این اشیاء و جبران خسارت وارده شده است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار