اوکراین خواستار دریافت سامانه‌های دفاع هوایی قوی‌تر از غرب شد

تهران (پانا) - مقام‌های ارشد اوکراینی در دیدار با مسئولان آمریکایی تاکید کردند که کی‌یف برای مقابله با روسیه به سامانه‌های دفاع هوایی قوی‌تری نیاز دارد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اوکراین خواستار دریافت سامانه‌های دفاع هوایی قوی‌تر از غرب شد

به گزارش رویترز، دفتر ریاست جمهوری اوکراین جمعه در بیانیه‌ای با اشاره به سفر آندری یرماک رئیس دفتر رئیس جمهور و یولیا سویریدنکو وزیر اقتصاد و رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین به واشنگتن نوشت که این مقام‌ها بر نیاز کی‌یف به دریافت سامانه‌های دفاع هوایی قدرتمندتر از غرب تاکید کردند.

یرماک و عمروف در دیدار با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گزارشی از تحولات میدانی جنگ ارائه کردند.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین، «روسیه در هفته گذشته با بیش از ۴۰۰ نوع سلاح و پهپاد به اوکراین حمله کرد. طرف اوکراینی در این دیدار بر نیاز اوکراین به تقویت دفاع هوایی برای حفاظت از مردم و زیرساخت‌های حیاتی تاکید کرد.»

یرماک همچنین تاکید کرد که لازم است تسلیحاتی که به اوکراین وعده داده شده است، هر چه زودتر تحویل شوند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اخیرا از روند کُند انتقال سلاح های غربی انتقاد کرد و گفت که فکر می‌کند مهم است کشورش به سمت تولیدات داخلی در زمینه پهپاد، موشک و توپخانه پیش برود اما این برنامه‌ها هزینه‌بر هستند و به سرمایه‌گذاری نیاز دارند.

زلنسکی با اعلام اینکه ما فعلا پولی برای این کار نداریم، خاطرنشان کرد که کمک های نظامی غربی به این کشور باید افزایش یابد و با سرعت بیشتری در اختیار اوکراین قرار گیرد.

کشورهای غربی کمک‌های نظامی و مالی خود به اوکراین را از ابتدای در گیری‌ها در این کشور افزایش داده‌اند. کرملین درباره تداوم انتقال سلاح‌های غربی به کی یف هشدار داده و آن را عامل تشدید تنش‌ها توصیف کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار