اتحادیه اروپا تحریم وزرای رژیم صهیونیستی را کلید زد

تهران (پانا) - مسئول سیاست خارجی اروپا جوزپ بورل در آستانه نشست وزیران خارجه اتحادیه در بروکسل به خبرنگاران گفت که او روند تحریم وزرای اسرائیل را آغاز کرده است.

کد مطلب: ۱۴۹۷۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه اروپا تحریم وزرای رژیم صهیونیستی را کلید زد

‌‌شروع روند تحریم اتحادیه اروپا علیه حداقل دو وزیر اسرائیل، خبری است که بورل به خبرنگاران در بروکسل داد. او گفت که «من این رویه را آغاز کردم تا از کشورهای عضو بپرسم که آیا آن‌ها مناسب می‌دانند که برخی از وزرای اسرائیل در فهرست تحریم‌های ما گنجانده شوند؛ وزرایی (که) پیام‌های نفرت‌انگیز غیرقابل قبولی علیه فلسطینی‌ها منتشر می‌کنند و چیزهایی را پیشنهاد می‌دهند که آشکارا در تضاد با قوانین بین‌المللی است.»

به گزارش «رویترز»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه نشست امروز وزیران خارجه اتحادیه اروپا اشاره صریحی به نام وزیران اسرائیلی نکرد. او پیش‌تر، خواستار تحریم ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بزالل وزیر دارایی کابینه ائتلافی نتانیاهو شده بود.

بن گویر اخیرا ساخت کنیسه در مسجدالاقصی را پیشنهاد داد و گفت که «به جای مذاکرات آتش‌بس، باید سوخت و کمک به مردم غزه را قطع کنیم.» اسموتریچ هم گفته بود که باید به دو میلیون مردم غزه گرسنگی داد تا «گروگان‌هایمان را پس بگیریم.».

رویترز به نقل از دیپلمات‌ها نوشت، اجماع 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برای تحریم وزرای اسرائیل «بعید» است.

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند اما به خبرنگاران در بروکسل گفت «ما از توصیه جوزپ بورل برای تحریم وزیران اسرائیل حمایت خواهیم کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار