واکنش‌ رسانه‌ها و شخصیت‌های جهان به بازداشت دوروف

تهران (پانا) - بازداشت بنیانگذار و مالک شبکه اجتماعی «تلگرام» در فرانسه، با واکنش رسانه‌ها و چهره‌های برجسته سیاسی و رسانه‌ای جهان مواجه شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۷۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
واکنش‌ رسانه‌ها و شخصیت‌های جهان به بازداشت دوروف

به‌دنبال بازداشت پاول دوروف، بنیانگذار و مدیر عامل «تلگرام» در فرانسه، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. رسانه‌های معتبر و چهره‌های شناخته‌شده جهان نیز نسبت به این اقدام فرانسه واکنش نشان داده‌اند.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز دراین‌باره نوشت: پای خفه کردن صدای مخالفان و کنترل اطلاعات در میان است. آنها می خواهند فضای وب و اینترنت را به شاخه دیگری از ماشین تبلیغاتی خود تبدیل کنند. به چشم حمله به آزادی بیان هستیم!

در جایی دیگر، روزنامه نیویورک تایمز واکنش ایلان ماسک، مالک شرکت ایکس(توییتر سابق) را بازتاب داد. ماسک از هشتگ FreePavel در حساب کاربری ایکس خود استفاده کرد و نوشت: «در سال ۲۰۳۰ در اروپا شما را به دلیل دوست داشتن یک «میم» اعدام خواهند کرد!»

همچنین واشنگتن‌پست نوشت: دوروف در گفت‌وگو با تاکر کارلسون، مجری مطرح آمریکایی گفته بود که «از طرف دولت آمریکا تحت فشار است تا به ضابطان قضایی اجازه دسترسی به داده‌های رمزگذاری شده تلگرام را بدهد! ما هر بار که به آمریکا می‌آییم به دقت تحت نظریم!»

تاکر کارلسون نیز در همین رابطه نوشت: این پوتین نبود که دوروف را به خاطر اجازه دادن به مردم برای اعمال آزادی بیان دستگیر کرد؛ این یک کشور غربی، متحد دولت بایدن و یکی از اعضای ناتو بود که او را بازداشت کرد.

ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که در سال ۲۰۱۳ به دلیل انتشار تعداد زیادی از مدارک طبقه بندی شده جاسوسی و امنیتی این کشور به هنگ کنگ گریخت نیز گفت: بازداشت دوروف حمله له حقوق اولیه انسان یعنی آزادی بو تعامل است. از اینکه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای دسترسی به ارتباطات خصوصی، به سطحی تنزل کرده است که از گروگان‌گیری به عنوان ابزار استفاده می‌کند، عمیقاً غاقلگیر و آزرده شدم. این اقدام نه تنها فرانسه بلکه سطح جهان را تنزل می‌دهد.

پاول دورف نیمه‌شب شنبه در فرودگاه «لوبورژه» در حومه پاریس بازداشت شد. مقامات قضایی فرانسه پیشتر برای او قرار بازداشت صادر کرده بودند.

سفارت روسیه در فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که درخواستی را جهت بیان دلایل بازداشت دوروف به مقامات فرانسوی ارائه کرده و خواهان تضمین حقوق وی و دسترسی او به کنسولگری روسیه شده اما پاریس این درخواست را رد کرده است!

نشریه گاردین نیز امروز در خبری اعلام کرد مقامات قضایی فرانسه بازداشت دوروف را تمدید کرده‌اند.حکم بازداشت بنیانگذار تلگرام در فرانسه در حالی تمدید شده که برخی ادعاها حاکی از دست داشتن اسرائیل در این بازداشت حکایت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار