دادستان کل لاهه خواستار تصمیم‌گیری فوری در مورد بازداشت نتانیاهو و گالانت شد

تهران (پانا) - کریم خان دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) با تائید این موضوع که این دیوان صلاحیت رسیدگی به جنایات جنگی اسرائیلی‌هایی که مرتکب جنایات وحشیانه در سرزمین‌های فلسطینی می‌شوند را دارد، از قضات دیوان بین‌المللی کیفری خواست تا فوراً در مورد صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم تصمیم‌گیری کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۶۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
دادستان کل لاهه خواستار تصمیم‌گیری فوری در مورد بازداشت نتانیاهو و گالانت شد

به گزارش رویترز، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری با رد استدلال‌های حقوقی مطرح شده از سوی رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه این رژیم تحقیقات خود را در مورد جنایات جنگی ادعایی انجام می‌دهد، گفت: بر اساس قانون و در شرایط کنونی، دیوان بین‌المللی کیفری صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارد.

کریم خان با بیان اینکه این دیوان صلاحیت رسیدگی به جنایات جنگی اسرائیلی‌هایی که مرتکب جنایات وحشیانه در سرزمین‌های فلسطینی می‌شوند را دارد از قضات دیوان بین‌المللی کیفری خواست تا هرچه زودتر در این باره تصمیم بگیرند و تاکید کرد: هرگونه تأخیر غیرموجه در رسیدگی به این جنایات جنگی، حقوق قربانیان این جنایات را زیر پا می‌گذارد.

به نوشته رویترز، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری می‌گوید که دلایل منطقی وجود دارد مبنی بر اینکه نتانیاهو مسئولیت جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را بر عهده دارد.

بنا بر اعلام رویترز، هیچ مهلتی برای قضات دیوان بین‌المللی کیفری در مورد تصمیم‌گیری برای صدور حکم بازداشت مقام‌های رژیم صهیونیستی تعیین نشده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار