پیشنهاد رئیس دفتر سیاسی طالبان برای گسترش همکاری با روسیه

تهران (پانا) - رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت جنبش طالبان افغانستان تبادل هیات‌ها با روسیه را با هدف کاوش حوزه‌های بالقوه همکاری دوجانبه پیشنهاد کرده است.

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پیشنهاد رئیس دفتر سیاسی طالبان برای گسترش همکاری با روسیه

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر در سالگرد به قدرت رسیدن مجدد طالبان در افغانستان این پیشنهاد را مطرح کرده است.

اوت ۲۰۲۱ طالبان بار دیگر قدرت را در افغانستان به دست گرفت و ۱۵ اوت همان سال وارد کابل شد. ۳۱ اوت ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به ۲۰ سال اشغالگری و حضور نظامی در این کشور پایان داد. اوایل سپتامبر همان سال، طالبان دولت جدیدی در افغانستان تشکیل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس دفتر سیاسی طالبان همچنین گفت: «هیاتی باید از روسیه بیاید و به دنبال فرصت‌ها در افغانستان باشد. هیاتی از افغانستان هم باید به روسیه برود و در بسیاری از حوزه‌ها که بتوانیم با هم کار کنیم، به دنبال فرصت‌ها باشد. این برای دو کشور ضروری است.»

مقام‌های طالبان افغانستان در سالروز خروج نیروهای آمریکایی از این کشور بر لزوم وحدت و برادری و روابط حسنه با همسایگان و جهان تاکید کردند.

«سراج‌الدین حقانی» سرپرست وزارت امور داخله طالبان تاکید کرد: «ما برای رهایی افغانستان از چنگال استعمارگران، جانفشانی‌های بسیاری نمودیم و سرانجام به پیروزی رسیدیم. از جامعه جهانی می‌خواهم از فرصت مساعد استفاده بهینه نموده و راه تعامل و همکاری را با افغانستان در پیش گیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار