درخواست نظامیان اوکراین برای خروج شهروندان از شهر کلیدی «پوکروفسک»

تهران (پانا) - مقام‌های نظامی اوکراین همزمان با پیشروی نیروهای روسیه از ساکنان «پوکروفسک» خواستند هر چه سریع‌تر این شهر کلیدی را ترک کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
درخواست نظامیان اوکراین برای خروج شهروندان از شهر کلیدی «پوکروفسک»

به گزارش آسوشیتدپرس، مقام‌های پوکروفسک جمعه اعلام کردند که نیروهای روسیه «به سرعت در حال پیشروی هستند. هر روز که سپری می‌شود زمان برای جمع‌آوری اسباب و اثاثیه شخصی و رفتن به مناطق امن‌تر کمتر و کمتر می‌شود.»

نیروهای اوکراین تلاش می‌کنند با نفوذ به منطقه کورسک روسیه تمرکز نظامی کرملین را از خط مقدم در خاک اوکراین منحرف کرده و نقاط دیگری بکشانند.

اما ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پنجشنبه هشدار داد که پوکروفسک و سایر شهرهای نزدیک آن در منطقه دونتسک «با شدیدترین حملات روسیه» مواجه هستند.

پوکروفسک پیش از آغاز جنگ حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت داشت. این شهر یکی از کانون‌های اصلی دفاعی و قطب لجستیکی نیروهای اوکراین در منطقه دونتسک است.

در صورتی که روسیه بتواند این شهر را تصرف کند ضربه بزرگی به قابلیت‌های دفاعی و خطوط تدارکی اوکراین وارد کرده و نظامیان روس را به تسلط کامل بر دونتسک نزدیک‌تر می‌کند.

یک سرباز ارتش اوکراین جمعه در تماسی تلفنی با آسوشیتدپرس گفت: پس از آغاز عملیات در کورسک هیچ تغییری در تاکتیک‌های روسیه ندیده‌ام. آنها از همان تاکتیک‌های تهاجمی پیاده‌نظام استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای روس در حال پیشروی هستند، افزود که روسیه هر گونه امید برای حفظ قلمرو توسط اوکراینی‌ها را از بین برده «و در حال ویرانی و پیشروی هستند.»

در همین حال، یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، نسبت به اینکه اوکراین بتواند در طولانی مدت تصرفات خود را در کورسک روسیه حفظ کند، ابراز تردید کرد.

وی افزود که روس‌ها تاکنون شمار قابل توجهی از نیروهای خود را برای دفع حملات اوکراین در کورسک اعزام نکرده‌اند. اما مقام‌های آمریکایی معتقدند که سرانجام اعزام نیروهای روس به کورسک رخ خواهد داد و احتمالا قادر خواهند بود که اوکراینی‌ها را وادار به عقب‌نشینی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار