گوترش حمله صهیونیست‌ها به مدرسه التابعین در هنگام نماز صبح را محکوم کرد

تهران (پانا) - دبیرکل سازمان ملل حمله رژیم صهیونیستی به مدرسه «التابعین» در شهر غزه را که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ آواره فلسطینی شد، محکوم کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۴۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد
گوترش حمله صهیونیست‌ها به مدرسه التابعین در هنگام نماز صبح را محکوم کرد

فرحان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که گوترش از این واقعیت که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل اجرا نشده، نگران است.

حق تاکید کرد که دبیرکل از تلاش‌های میانجی‌گری رهبران ایالات متحده، مصر و قطر برای انعقاد توافق آتش‌بس و آزادی اسیران صهیونیست استقبال می‌کند.

حق تصریح کرد که حمله به این مدرسه که به یک پناهگاه تبدیل شده و میزبان صدها خانواده آواره بود، در حالی رخ داد که مردم در حال اقامه نماز صبح بودند.

وی افزود: مجروحان این حمله به بیمارستان نیمه فعال در نوار غزه منتقل شدند و خاطرنشان کرد که دارو، آب سالم و تخت کافی در آن بیمارستان وجود ندارد.

حق ادامه داد: از چهارم ژوئیه تاکنون حداقل ۲۱ حمله به مدارس صورت گرفته در حالیکه همه آنها به پناهگاه تبدیل شده‌اند. همچنین این حملات منجر به شهادت حداقل ۲۷۴ نفر از جمله زنان و کودکان شده است.

روز شنبه، دفتر رسانه‌ای دولتی در نوار غزه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ نفر در حمله رژیم صهیونیستی در حالی که مشغول اقامه نماز صبح در مدرسه التابعین بودند، شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند، این مدرسه جایی بود که آوارگانی که از عملیات نظامی اشغالگران فرار کرده بودند در آنجا پناهگاه گرفته بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار