بنا بر نتایج یک نظرسنجی؛

وضعیت اقتصادی اکثر آمریکایی‌ها در دوران بایدن بدتر شده است

تهران (پانا) - نتایج یک نظرسنجی برگزار شده توسط مدرسه تجارت راس وابسته به دانشگاه میشیگان و روزنامه فایننشال تایمز نشان می‌دهد که ۸۱ درصد مردم آمریکا معتقدند که وضعیت اقتصادی آنها در دوره جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بدتر شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۳۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت اقتصادی اکثر آمریکایی‌ها در دوران بایدن بدتر شده است

نظرسنجی مدرسه تجارت راس و روزنامه فایننشال تایمز مشخص کرد که تنها ۱۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که وضعیت اقتصادی آنها در دوره بایدن بهتر شده است.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که تنها حدود یک نفر از هر پنج پاسخ‌ دهنده به پرسش‌های این نظرسنجی، شرایط اقتصادی کنونی آمریکا را عالی یا خوب ارزیابی کرده‌ است.

از سوی دیگر مشخص شد در حالی که ۳۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند در صورتی که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا برنده شود، وضعیت اقتصادی آنها بسیار یا تا حدودی بهتر خواهد شد، ۴۲ درصد از آنها معتقدند که اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در این انتخابات برنده شود، وضعیت اقتصادی آنها بسیار یا تا حدودی بهتر خواهد شد.

همچنین ۴۳ درصد از پاسخ‌دهندگان به پرسش‌های این نظرسنجی عنوان کردند که در برخی از مسائل خاص اقتصادی به ویژه تجارت و مدیریت روابط اقتصادی آمریکا با چین به ترامپ اعتماد بیشتری دارند، در حالی که تنها ۳۹ درصد آنها این عقیده را در مورد هریس داشتند.

171331167

بنا بر نتایج یک نظرسنجی: وضعیت اقتصادی اکثر آمریکایی‌ها در دوران بایدن بدتر شده است

به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، ترامپ مدت‌هاست که از سیاست تجاری حمایت‌گرایانه در مقابل پکن دفاع می‌کند و تهدید کرده است که اگر به کاخ سفید راه پیدا کند، در راستای حمایت از تولیدات داخلی آمریکا، تعرفه‌های گمرکی را بر خودروها و سایر کالاهای وارداتی افزایش خواهد داد.

این نظرسنجی به صورت اینترنتی و با شرکت یک هزار و یک نفر از آمریکایی‌هایی که واجد رأی دادن در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری این کشور در روز سه‌شنبه ۵ نوامبر (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) هستند در بازه زمانی اول تا پنجم آگوست (۱۱ تا ۱۵ مرداد) برگزار شد و دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی ۳.۱ درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار