نیویورک تایمز: بایدن با ادعاها و وعده‌های صلح‌طلبانه‌ خود میراث جنگ بر جای گذاشت

تهران (پانا) - روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به اینکه جو بایدن کسی است که با ادعا و وعده‌های صلح‌طلبانه بر سر کار آمد، نوشت: اما رئیس جمهور ایالات متحده چند ماه بعد در حالی کاخ سفید را ترک خواهد کرد که برای جانشین خود و مردم آمریکا میراث جنگ بر جای گذاشته است.

کد مطلب: ۱۴۹۳۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
نیویورک تایمز: بایدن با ادعاها و وعده‌های صلح‌طلبانه‌ خود میراث جنگ بر جای گذاشت

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: بایدن بیشتر دوران تصدی خود بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا را صرف بسیج قدرت نظامی این کشور و همپیمانان واشنگتن علیه تهاجم روسیه به اوکراین و حمایت از (رژیم) اسرائیل کرده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، رئیس جمهور آمریکا که ماه گذشته در اظهاراتی در دفتر بیضی شکل کاخ سفید، به دستاوردهای خود می‌بالید، از دوران ریاست جمهوری خود به عنوان یک دوره صلح‌آمیز برای ایالات متحده نام برد و ادعا کرد: من اولین رئیس جمهور آمریکا در قرن حاضر هستم که به مردم آمریکا گزارش می‌دهم که کشور ما در هیچ کجای جهان در حال جنگ نیست.

در ادامه گزارش نیویورک تایمز آمده است: این ادعا درحالی از سوی بایدن مطرح شده است که آمریکا اگرچه دیگر جنگ‌های زمینی گسترده‌ای مانند جنگ در عراق و افغانستان را به راه نمی‌اندازد اما رئیس جمهور آمریکا بیشتر دوره تصدی خود را مانند یک رهبر زمان جنگ سپری کرده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، بایدن از زمان خروج از افغانستان در حقیقت آمریکا را از جنگ دور نگه نداشته است چرا که نیروهای آمریکایی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) بارها شبه‌نظامیان حوثی را در یمن بمباران و به نیروهای نیابتی ایران در عراق و سوریه حمله کرده‌اند.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: رئیس جمهور آمریکا حتی به نیروهای این کشور دستور داده است که در حمایت از (رژیم) اسرائیل اقدام کنند و در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) سال جاری ، هواپیماهای آمریکایی بسیاری از صدها موشک و پهپاد پرتاب شده از سوی ایران را در جریان یک حمله بزرگ به تل آویو سرنگون کردند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، بایدن حتی در حال حاضر نیز با پیش‌بینی حمله‌ای مشابه از سوی ایران به (رژیم) اسرائیل در ماه جاری که احتمال انجام آن در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه یکی از رهبران حماس در تهران توسط تل آویو وجود دارد، دوباره کشتی‌های جنگی و جت‌های جنگنده ایالات متحده را برای دفاع در برابر حمله احتمالی جدید ایران به اسرائیل در خاورمیانه مستقر کرده است.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: اگر حمله به حوثی‌ها در خاک یمن و حمایت از (رژیم) اسرائیل در برابر حمله ایران را شرکت در «عملیات جنگی» ندانیم، پس این ماجراجویی‌های بایدن را باید چه بنامیم؟

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار