لندن خواستار اقدام سریع برای احیای دموکراسی در بنگلادش شد

تهران (پانا) - دفتر نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای با ابراز تأسف عمیق نسبت به خشونت‌های هفته‌های اخیر در بنگلادش، خواستار اقدام سریع برای احیای دموکراسی در این کشور شد.

کد مطلب: ۱۴۹۲۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
لندن خواستار اقدام سریع برای احیای دموکراسی در بنگلادش شد

به گزارش پایگاه خبری دولت انگلیس، در بیانیه دفتر کی‌یر با ابراز نگرانی نسبت به آمار بالای کشته‌ها و مجروحان خشونت‌های اخیر در بنگلادش، آمده است: در جریان این ناآرامی‌ها تعداد زیادی از مردم بنگلادش از جمله دانش‌آموزان، کودکان و افسران مجری قانون جان خود را از دست دادند که این کاملاً غیرقابل قبول است.

بیانیه دفتر نخست‌وزیر انگلیس می‌افزاید: از مقام‌های بنگلادش می‌خواهیم که همه کسانی که در اعتراضات مسالمت‌آمیز شرکت داشتند را آزاد کرده و اطمینان حاصل کنند که روند قانونی برای افرادی که متهم شده و تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، دنبال می‌شود.

از سوی دیگر دیوید لمی وزیر خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای با اشاره به سطح بی سابقه خشونت‌های اخیر و تعداد کشته‌ها و مجروحان این خشونت‌ها، نوشت: اکنون که یک دوره انتقالی از سوی رئیس ستاد کل ارتش بنگلادش اعلام شده است، همه طرف‌ها باید برای پایان دادن به خشونت، بازگرداندن آرامش، کاهش تنش و جلوگیری از تلفات بیشتر با یکدیگر همکاری کنند.

در بیانیه وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر اینکه انگلیس قصد دارد اقداماتی را برای تضمین آینده صلح‌آمیز و دموکراتیک بنگلادش انجام دهد، خاطرنشان شده است: لندن خواستار انجام تحقیقات کامل و مستقل به رهبری سازمان ملل در مورد حوادث چند هفته گذشته در بنگلادش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار