آنروا: کودکان غزه پس از ۳۰۰ روز جنگ با فجایع غیرقابل توصیفی روبه‌رو هستند

تهران (پانا) - کمیسر کل آژانس آنروا با تاکید بر اینکه کودکان غزه سزاوار امنیت هستند، اعلام کرد که آنها در طول روزهای جنگ شاهد اتفاقات و فجایع غیرقابل توصیف بودند و باید به‌خاطر آنها فورا آتش‌بس برقرار شود.

کد مطلب: ۱۴۹۱۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آنروا: کودکان غزه پس از ۳۰۰ روز جنگ با فجایع غیرقابل توصیفی روبه‌رو هستند

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) با انتشار بیانیه‌ای در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد: کودکان غزه پس از ۳۰۰ روز از جنگ، ویرانی، فقدان‌ها و درد و رنج‌ها، شوک‌ها و فجایع غیرقابل توصیفی را تجربه می‌کنند.

لازارینی در ادامه نیز گزارش داد امروز ما برنامه بازگرداندن کودکان غزه به آموزش را با تامین پناهگاه‌هایی برای آنها کلید زدیم.

به گزارش خبرگزاری «سما»، کمیسر کل آنروا در گزارش خود از وضعیت کودکان غزه اظهار کرد آنها شاهد اتفاقاتی بودند که یک کودک نباید ببیند، آنها شایسته امنیت هستند.

او افزود: معلمان آنروا با برنامه‌های ورزشی، هنری، نمایشی، بازی‌ها و ایجاد فضایی برای دیدار با دوستان و شکل‌گیری دوستی‌های جدید، نوری را در تاریکی برای کودکان غزه روشن می‌کنند.

لازارینی در ادامه نیز آغاز طرح آنروا برای ازسرگیری آموزش در غزه را به منزله اقدام کوچکی برای کمک به کودکان غزه و اتصال دوباره آنها به کودکی گرفته شده از آنها توصیف کرد و بار دیگر برقراری آتش‌بس فوری را برای تمام کودکان به ویژه کودکان غزه خواستار شد.

‌رژیم صهیونیستی با وجود صدور دو قطعنامه از سوی شورای امنیت برای توقف فوری جنگ غزه و نیز صدور دستورالعمل‌هایی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، از هفتم اکتبر گذشته به حملات خود ادامه می‌دهد که در نتیجه آن بیش از ۱۳۰ هزار فلسطینی شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار تن دیگر هنوز مفقود هستند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار