رهبر سنای آمریکا: به دلیل وجود اختلافات اساسی، با نتانیاهو دست ندادم

تهران (پانا) - رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای آمریکا گفت در جریان سفر «بنیامین نتانیاهو» به واشنگتن دی‌سی به دلیل «مخالفت‌های جدی» با او دست نداده است.

کد مطلب: ۱۴۹۰۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رهبر سنای آمریکا: به دلیل وجود اختلافات اساسی، با نتانیاهو دست ندادم

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته در جریان سفر به واشنگتن در کنگره ایالات متحده سخنرانی کرد؛ اقدامی که جنجال‌های فراوانی را هم از سوی نمایندگان آمریکایی و هم از سوی گروه‌های حامی فلسطین و دیگر مخالفان رژیم صهیونیستی به همراه داشت.

یکی از نکات حائز اهمیتی که توسط رسانه‌ها برجسته شده، این بوده که «چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای آمریکا به جای دست دادن با نتانیاهو در پیش از سخنرانی، صرفا به تکان دادن سرش اکتفا کرد.

رهبر اکثریت سنا با حضور در برنامه «فیس دِ نیشن» از تلویزیون سی‌بی‌اس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا به جای دست، سرش را تکان داد، گفت: «من به این سخنرانی رفتم زیرا روابط بین اسرائیل و آمریکا آهنین است! و خواستم این را نشان دهم اما در عین حال، همانطور که همه می‌دانند من مخالفت‌های جدی نسبت به اجرای این سیاست‌ها توسط بنیامین نتانیاهو دارم.»

لازم به ذکر است که شومر در ماه مارس خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی فلسطین شد و تاکید کرد که نتانیاهو «راهش را گم کرده است.»

چاک شومر در ادامه گفت‌وگو با سی‌بی‌اس با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ و انتخاب «جیمز دیوید ونس» به عنوان معاون «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات گفت: «واقعا انتخاب بدی است. فکر می‌کنم دونالد ترامپ که من او را می‌شناسم و اکنون نشسته و در حال تماشای تلویزیون است، باید معاون دیگری انتخاب کند.»

وی افزود: «هر روز بیشتر مشخص می‌شود که ونس اقدامات افراطی‌تر، عجیب‌تر و نامنظم‌تر انجام داده است. به نظر می‌رسد ونس در مقایسه با ترامپ بی‌نظم‌تر و افراطی‌تر است.»

شومر در ادامه تاکید کرد: «شرط می‌بندم که ترامپ اکنون پای تلویزیون نشسته و درحالیکه سر خود را می‌خاراند، باتعجب می‌گوید چرا این شخص را انتخاب کردم؟ این انتخاب احتمالا یکی از بهترین انتخاب‌هایی بوده که او تاکنون برای دموکرات‌ها انجام داده است.»

رهبر اکثریت سنا خاطرنشان کرد: «اکنون رئیس‌جمهور ۱۰ روز فرصت دارد. آیا او ونس را نگه خواهد داشت یا شخص جدیدی را به عنوان معاون انتخاب می‌کند؟»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار