روادید پاکستان برای ۱۲۶ کشور رایگان می‌شود

تهران (پانا) - کابینه دولت پاکستان طرح جدید خود را برای رایگان کردن هزینه صدور روادید این کشور برای گردشگران و بازرگانان ۱۲۶ کشور جهان تصویب کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
روادید پاکستان برای ۱۲۶ کشور رایگان می‌شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، نشست اعضای کابینه دولت امروز به ریاست شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد.

اعضای این کابینه در جلسه روز جاری قطعنامه‌ای را نیز در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تصویب کردند و گشایش پرونده جنایت جنگی علیه اسرائیل را خواستار شدند.

کابینه پاکستان از سازمان همکاری اسلامی نیز خواست اقدامات جدید و هماهنگی را برای دفاع از حقوق فلسطینیان و جلوگیری از تهاجم رژیم اشغالگر اسرائیل اتخاذ کند.

در ادامه نشست امروز هیات دولت پاکستان، با هدف تقویت صنعت گردشگری این کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی، آسان سازی فرایند صدور روادید گردشگری و تجاری را برای اتباع ۱۲۶ کشور جهان تصویب کرد.

بر اساس قوانین جدید دولت پاکستان، هزینه روادید گردشگری و تجاری برای اتباع خارجی رایگان خواهد بود و به صورت الکترونیک و در ظرف ۲۴ ساعت صادر خواهد شد.

شهریور سال گذشته نیز دولت پاکستان در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای بهبود صادرات و ارز آوری به کشور، طرح جدید رژیم ویزایی اعلام کرد که طی آن تجار و سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف در کمترین ساعات روادید پاکستان را دریافت می کنند.

هرچند وزارت کشور پاکستان در اوایل سال ۱۳۹۸ از اجرای سیاست جدید برای اعطای آسان تر روادید برای نزدیک به ۵۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران خبر داد اما تداوم روند کند اداری از سوی طرف پاکستانی در صدور روادید یکی از عمده ترین مسائل پیش روی تجار خارجی به ویژه در کشورهای همسایه پاکستان به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار