کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ؛ نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا چه می‌گویند؟

تهران (پانا) - در پی کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا و حمایت او از معاونش برای حضور در این انتخابات، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال پیروزی نامزد جدید دموکرات‌ها در برابر رقیب جمهوری‌خواه او شدت گرفته است.

کد مطلب: ۱۴۸۹۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
کامالا هریس در برابر دونالد ترامپ؛ نظرسنجی‌های انتخاباتی آمریکا چه می‌گویند؟

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد از رقابت‌های انتخاباتی نوامبر کنار می‌رود و از کامالا هریس، معاون خود برای جایگزینی‌اش حمایت کرد اما هنوز باید حمایت کافی نمایندگان را تا قبل از کنوانسیون ملی حزب دموکرات در ماه آینده (میلادی) به دست آورد.

کناره‌گیری بایدن یک آرامش خاطر برای دموکرات‌هایی ایجاد خواهد کرد که از نتایج نظرسنجی‌ها در رابطه با بایدن نا امید بودند. با این حال، بر اساس آخرین میانگین نظرسنجی‌های موسسه دیسیژن دِسک اچ‌کیو (Decision Desk HQ) و نشریه هیل، معاون رئیس‌جمهور اگر بخواهد با دونالد ترامپ، نامزد حزب رقیب مواجه شود با چالش‌های خودش روبرو خواهد شد.

ترامپ که هفته گذشته به‌طور رسمی نامزدی جمهوری‌خواهان را پذیرفت، بر اساس مجموع نظرسنجی‌های ملی، ۴۷ درصد در مقابل ۴۵ درصد از هریس با ۲ امتیاز برتری دارد. این تقریباً برابر با برتری ۲.۵ درصدی ترامپ نسبت به بایدن است، با ۴۶ درصد در برابر حمایت ۴۳.۵ درصدی از رئیس جمهور فعلی.

در مجموع میزان مطلوبیت معاون رئیس جمهور ۳۸ درصد است که اندکی کمتر از ۴۱ درصد بایدن است.

اسکات ترانتر، مدیر علوم داده در Decision Desk HQ گفت کامالا هریس این امتیاز را دارد که تمام انتقادات به بایدن متوجه او نیست و رای‌دهندگان نگاهی تازه به او خواهند داشت.

بنابر گزارش نشریه هیل، برتری ۲ امتیازی ترامپ نسبت به هریس در میانگین‌ها، به‌طور قابل توجهی از حدود ۸ امتیاز در ابتدای سال کاهش یافته است و سایر نظرسنجی‌های اخیر دلیلی برای امیدواری به حامیان او می‌دهد.

طبق نظرسنجی موسسه یوگاو (YouGov) و نشریه اکونومیست که در اواسط ژوئیه انجام شد، تقریباً از هر ۱۰ دموکرات، ۸ نفر گفتند که در صورت کنار رفتن بایدن، هریس را به عنوان نامزد انتخاب می‌کنند و کمی بیش از یک چهارم گفتند که از نظر آنها احتمال پیروزی هریس در برابر ترامپ بیشتر از بایدن است.

همچنین نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس نیوز که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد هریس در مقابل ترامپ بهتر از بایدن عمل کرده است؛ هریس با ۳ امتیاز و بایدن با ۵ امتیاز عقب‌تر از ترامپ.

نظرسنجی سی‌ان‌ان که پس از اولین مناظره ریاست‌جمهوری منتشر شد و عملکرد ناامیدکننده بایدن طی آن، دوباره صحبت‌ها درباره حذف او را تکرار کرد، نشان داد هریس از بایدن به ترامپ نزدیک‌تر است. او تنها ۲ امتیاز از رئیس جمهور سابق عقب‌تر بود، در حالی که بایدن ۶ امتیاز عقب بود.

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه Democratic pollster Bendixen & Amandi Inc هم که اوایل این ماه منتشر شد، معاون رئیس جمهور با یک امتیاز از ترامپ جلوتر بود.

به گفته ترانتر، هریس همچنین راحت‌ترین گزینه در میان دموکرات‌های برجسته‌ای است که با توجه به مکانیزم‌های این روند به‌عنوان نامزد جایگزین بایدن از این حزب در نظر گرفته شده است.

استراتژیست‌ها می‌گویند که او بهترین موقعیت را برای این دارد که دستگاه تبلیغاتی بایدن و سیستم جمع‌آوری کمک‌های مالی کمیته ملی دموکراتیک (DNC) را بدون درگیری‌های قانونی بیش از حد در اختیار بگیرد و برنامه‌های او از قبل با بایدن همسو است.

معاون رئیس جمهور همچنین ۵۹ سال دارد، بیش از ۲۰ سال از بایدن جوانتر است و به‌علاوه یک زن رنگین پوست است – ویژگی‌هایی که می‌تواند برای جمعیت‌های کلیدی در پایگاه دموکرات‌ها جذاب باشد.

به نوشته هیل، در هر صورت،  نظرسنجی فرضی ترامپ و هریس در ایالت‌های مختلف نشان از یک مبارزه سخت دارد. بایدن در چند میدان نبرد کلیدی پیش از خروج از رقابت‌ها از ترامپ عقب بود و آخرین اعداد حاکی از چالش مشابه برای هریس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار