سیدحسن نصرالله:

مسئولیت جنایات اسرائیل بر گردن آمریکاست

پاسخ ما به تهدیدهای اسرائیل همان پاسخ امام حسین است

تهران (پانا) - دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه مسئولیت جنایات اسرائیل بر گردن آمریکاست، به تل‌آویو در خصوص گسترده‌تر شدن بانک اهداف مقاومت در صورت تداوم تجاوز هشدار داد.

کد مطلب: ۱۴۸۸۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مسئولیت جنایات اسرائیل بر گردن آمریکاست

سید حسن نصرالله امروز چهارشنبه به مناسبت پایان مراسم دهه اول ماه محرم در آغاز سخنرانی عاشورایی خود، سلام و درود خود را نثار ساکنان جنوب لبنان که همچنان با تجاوزهای رژیم صهیونیستی مواجهند و نیز بر مردم فلسطین و مردم صبور غزه کرد. 

وی افزود: سه کشور عربی هستند که هنوز مستقیماً از اشغال، تجاوز و تروریسم اسرائیل رنج می برند؛ فلسطین، لبنان و سوریه.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اهانت رژیم صهیونیستی به امت دو میلیاردی مسلمان با جنایاتش در غزه و علیه مسجدالاقصی، گفت: ما جبهه حمایت لبنان را در نبرد فلسطینیان در طوفان‌الاقصی باز کردیم که نبرد همه ملت ما برای مردم فلسطین است.

وی ادامه داد که حزب‌الله از روز هشتم اکتبر وارد این نبرد شده زیرا این نبرد متعلق به تمام امت اسلام است. در کنار ما جبهه‌های پشتیبانی در یمن و عراق نیز قرار دارند و سوریه و ایران نیز از مقاومت ما حمایت می‌کنند.

نصرالله ادامه داد: «از ما می‌خواهند که حملات خود را متوقف کنیم، ما را با حمله تهدید می‌کنند. اما ما پاسخ امام حسین (ع) را به آن‌ها می‌دهیم: هان، این حرامزاده پسر حرامزاده مرا میان دو چیز مخیّر کرده است: میان شمشیر و تن دادن به خوارى. همانا که ذلت و خواری از ما دور است».

 دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد که این نخستین‌بار است که رژیم صهیونیستی بدترین روزهای خود را از زمان اعلام موجودیتش تجربه می‌کند.آنها برای اولین بار از تخریب معبد سوم پس از ویرانی دو معبد قبلی در طول تاریخ صحبت می‌کنند. برای اولین بار است که «اسرائیل» قادر به دستیابی به اهداف خود نیست و با کشتار غیرنظامیان بر شکست خود سرپوش می‌گذارد.

این اولین بار است که سران اسرائیل از زوال سخن می‌گویند

وی افزود که این اولین بار است که اشغالگران و سیاستمداران آن‌ها از زوال سخن می‌گویند و قادر به تحقق اهداف خود و تامین تجهیزات جنگی نیستند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که در مقابل رنج هزاران اسیر فلسطینی و محاصره بیش از دو میلیون نفر در غزه و تهدیدات مسجدالاقصی و در مقابل سکوت و بی توجهی جهانیان به مسئله فلسطین، ما خود را در این نبرد کاملا با امام حسین (علیه السلام) هماهنگ می‌بینیم.

تمجید از حمایت‌های ایران و سوریه و جبهه پشتبانی عراق و یمن

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تمجید از حمایت‌های ایران و سوریه از مقاومت و جبهه پشتیبانی یمن و عراق گفت که یمن توانست بندر ایلات را محاصره کند، به طوری که ورشکستگی اعلام شد و قیمت کشتیرانی به 200 درصد و 300 درصد افزایش یافت و این عواقبی جدی برای رژیم صهیونیستی دارد.

وی افزود: که برای نخستین‌بار است که «اسرائیل» خود را در رسیدن به اهدافش ناتوان می‌بیند و در ارتش، سرویس‌های امنیتی، دولت و احزابش دچار مشکل و بحران شده است و از مشکلات مهاجرت معکوس، اعتماد به نفس، اعتماد جامعه صهیونستی به ماندن در فلسطین اشغالی و نگاه کل جهان به آن که حاصل مبارزه و استواری است، رنج می‌برد.

ناکامی اسرائیل در پنهان کردن خسارات جانی و مالی

رهبر مقاومت لبنان افزود که همه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای پنهان کردن خسارات جانی و مادی خود، چه در نوار غزه، چه در کرانه باختری و چه در جنوب لبنان، نمایان شده است. 9 هزار و 254 نفر از جمله افسران و سربازان زخمی شده‌اند که شامل 3 هزار نفری است که اعضای بدنشان قطع عضو، 650 نفری که فلج، 185 نفری که دچار نابینایی کامل شدند و چندین هزار نفری که دچار آسیب‌های روحی و روانی شدید شدند.

تانکی برایتان باقی نمی‌گذاریم

سید حسن نصرالله خطاب به سران اسرائیلی گفت: اگر تانک‌هایتان را به جنوب لبنان بیاورید و قصد تجاوز نظامی داشته باشید، بدانید که دیگر چیزی به عنوان کمبود تانک نخواهید داشت. زیرا اساسا تانکی برای شما باقی نخواهد ماند و همه آنها در جنوب لبنان منهدم خواهند شد.

وی تاکید کرد تا زمانی که تجاوز به غزه، مردم و مقاومت در اشکال مختلف آن ادامه داشته باشد، «جبهه ما در لبنان متوقف نخواهد شد».

نصرالله افزود که مسؤولیت کامل قتل‌عام‌های دشمن «اسرائیلی» بر گردن آمریکاست زیرا سلاح‌های این رژیم را تامین می‌کند.

بانک اهداف گسترده‌تر می‌شود؛ شهرک‌های جدید هدف قرار می‌گیرند

وی در خصوص تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان در جنوب لبنان به تل‌آویو هشدار داد و گفت که چنین امری، مقاومت را به پرتاب موشک و هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین جدیدی که قبلاً هدف قرار نداده، سوق خواهد داد. اما در صورت آتش‌بس، طرفی که مسؤول مذاکره و پاسخگویی است، دولت لبنان است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تقدیر از صبوری مردم جنوب لبنان به آنها وعده داد که «ما روستاهای خود در خط مقدم را همانگونه که بوده و حتی زیباتر از آنچه بوده می‌سازیم. روستاها و مناطقی که نماد ایستادگی و مقاومت ماست».

تمام شایعه‌ها در خصوص توافق‌های مربوط به مرز لبنان نادرست است

وی افزود: هر آنچه در مورد توافق آماده در خصوص وضعیت جبهه لبنان شایعه می شود، نادرست است و آینده اوضاع در جنوب با توجه به نتایج نبردی که جبهه مقاومت و پشتیبانی در آن پیروز خواهد شد، تعیین می‌شود. 

دبیر کل حزب‌الله لبنان در سخنرانی عاشورایی خود خطاب به امام حسین (ع)، گفت: یا حسین ما تو را رها نکرده‌ایم، تو می‌دانی و همه دنیا می‌دانند. گواه ما شهدایمان، زخم‌های مجروحان و خانه‌های ویران‌مان است. برای همیشه لبیک یا حسین.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار