حسن نصرالله: اسرائیل پس از ناکامی در نابودی حماس، دیگر برای حزب‌الله تهدید نیست

تهران (پانا) - دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه توقف نبرد در جبهه شمالی در گرو آتش‌بس در غزه است، گفت ما از لبنان دفاع خواهیم کرد و اشغالگری را تحمل نمی‌کنیم و ما در مقاومت برای بدترین احتمالات آماده می‌شویم.

کد مطلب: ۱۴۸۶۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
حسن نصرالله: اسرائیل پس از ناکامی در نابودی حماس، دیگر برای حزب‌الله تهدید نیست

"سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز- چهارشنبه- و در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید "محمد نعمه ناصر" معروف به "ابونعمه" در مجتمع امام مجتبی(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به خانواده‌های شهدایی که طی هفته‌های گذشته به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند، تبریک و تسلیت گفت و تصریح کرد: شهدای طوفان الاقصی از بارزترین و عالی‌ترین مصادیق شهادت در راه خدا هستند زیرا در نبرد حقیقت آشکار می‌جنگند که در آن جای هیچ شک و یا شبهه‌ای وجود ندارد. شهدای ما همگی شهیدان راه خدا و شهدای سرافراز و عزت و شرف هستند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج ابونعمه، فرمانده برجسته مقاومت لبنان که هفته گذشته در حملات ارتش رژیم اشغالگر به جنوب لبنان به شهادت رسید، اشاره کرد و گفت: شهید ابونعمه در عنفوان جوانی راه مقاومت را انتخاب کرد. ابونعمه یک مجاهد، اسیر، رزمنده و فرمانده بود که ۲ بار مجروح و در نهایت عاقبت بخیر شد.

ابو نعمه با حاج قاسم به عراق رفت

وی در این باره افزود: رهبران و فرماندهان حزب‌الله هنگام سخن گفتن، با اعتماد به نفس و روحیه بالایی صحبت می‌کنند. شهید ابو نعمه در بسیاری از جبهه‌ها رهبر، فرمانده، مجاهد و مبارز بود. وی در جنگ ژوئیه ۱۹۹۳ در خط مقدم حضور داشت و برای نبرد با داعش به سوریه رفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت: شهید ابونعمه از جمله کسانی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی برای نبرد با داعش عازم عراق شد. وی در اوایل جوانی راه مقاومت و جهاد را انتخاب کرد و مدتی نیز در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بود. او تا لحظه شهادت همیشه در میدان نبرد حاضر بود.

اهداف نبرد درحال محقق شدن است

سید حسن نصرالله درباره حضور حزب‌الله لبنان در عملیات طوفان الاقصی نیز تاکید کرد: تعهد ما به نبرد طوفان الاقصی از همان ابتدا یک تعهد شکلی و محتوایی بود و خود را بخشی از آن می‌دانستیم. تعهد ما به این نبرد از روز اول تعیین کننده و نهایی بود و نبرد ما در جبهه لبنان نام خاصی ندارد.

وی تاکید کرد: اهداف نبرد ما روز به روز محقق می‌شود و دشمن با خسته و فرسوده شدن ارتش خود در همه سطوح این مساله را می‌پذیرد.

توقف نبرد در شمال در گرو توقف جنگ غزه است

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: عملیات ما دشمن را در شمال درگیر می‌کند و عملاً ۱۰۰۰ افسر و نظامی اسرائیلی مجبور می‌شوند در آنجا بمانند. هدف جبهه پشتیبانی لبنان از غزه خسته کردن دشمن و سلب فرصت حل و فصل نبرد در نوار غزه به نفع خود است و امروز می‌بینیم که ارتش دشمن به دلیل ترس از نفوذ گروه‌های مقاومت به ویژه با از دست دادن تجهیزات جاسوسی قادر به تخلیه شمال نیست.

وی اضافه کرد: از طریق نبرد خود می‌توانیم دشمن را از تجاوز به غزه منحرف کنیم و به او بفهمانیم که اگر می‌خواهد جلوی آن را بگیرد، باید تجاوز خود به غزه را متوقف کند. طرف‌های خارجی نیز متوجه شده‌اند که توقف نبرد جبهه شمال با توقف تجاوز به غزه مرتبط است.

دشمن بدترین روزهای تاریخ خود را سپری می‌کند

سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: ارتش رژیم اشغالگر از کمبود نیرو رنج می‌برد و به همین دلیل مجبورند حریدی‌ها را وادار به رفتن به سربازی کنند. ارتش دشمن همچنین مجبور به تمدید خدمت اجباری است و این تأثیر اقتصادی و اجتماعی بزرگی بر اسرائیل دارد.

وی گفت: اهداف از بین بردن و فرسایش دشمن در زمینه اقتصادی، نیروهای نظامی و واقعیت اجتماعی محقق شده است و این امر آن را مجبور به توقف جنگ می‌کند. دشمن در حال حاضر بدترین روزهای تاریخ خود را تجربه می‌کند. برخی تحقیقات درباره هفتم اکتبر نقاط ضعف آن را نشان داد.

منتظر نتایج مذاکرات هستیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مذاکرات غیر مستقیم جاری میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری مصر، قطر و آمریکا تاکید کرد: ما منتظر نتیجه مذاکرات هستیم. تمام دنیا متوجه شده‌اند که اسرائیل قادر به ادامه راه‌حل نظامی نیست و باید آتش‌بس برقرار شود. حماس به نام خود، گروه‌های مقاومت و کل محور مقاومت مذاکره می‌کند و هر چه حماس را راضی کند، همه ما را راضی خواهد کرد.

وی افزود: ما از حماس نخواستیم که در زمینه مذاکرات با ما هماهنگ شود و از تمام تصمیماتش تا پایان خط حمایت می‌کنیم. این عزم و استواری را باید برای رهبری مقاومت در پرونده مذاکره ثبت کنیم؛ چراکه تحت فشار دوست و دشمن است.

سید حسن نصرالله درباره تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله و همچنین لبنان نیز خاطرنشان کرد: هر کسی که ما را به حمله به جنوب لیتانی تهدید می‌کند، ببیند در رفح در آن منطقه باریک چه چیزی درحال رخ دادن است. رژیم اشغالگر نتوانست در آنجا به پیروزی برسد و آنچه در غزه رخ داد سقف اهداف اعلام شده اسرائیل را در سایر جبهه‌ها به ویژه در لبنان کاهش داد.

اسرائیل پس از ناکامی در نابودی حماس، دیگر برای حزب‌الله تهدید نیست

وی ادامه داد: اسرائیلی‌ها دیگر تهدیدی برای از بین بردن مقاومت در لبنان نیستند و قصد آغاز جنگی همه جانبه علیه آن را ندارند. این رژیم از آنجا که نتوانست حماس را در غزه از بین ببرد، دیگر تهدیدی برای حزب‌الله محسوب نمی‌شود و دور کردن هشت یا ۱۰ کیلومتری حزب‌الله از مرز به قول اشغالگران، مشکل آن را حل نمی‌کند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین در پاسخ به تهدیدهای «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر نفوذ ارتش این رژیم به خاک لبنان، تاکید کرد: تانک اسرائیل در رفح نتوانست در یک منطقه کوچک پیشروی کند با این شرایط آیا تهدید حمله به جنوب لبنان درست و جایز است؟ ما به اشغالگران می‌گوییم مقاومت در لبنان آماده و قوی است و شاهد آن، واکنش به ترورها است.

سید حسن نصرالله اضافه کرد: اگر بر سر آتش‌بس توافق شود، جبهه ما بدون هیچ تردیدی نبرد را متوقف خواهد کرد. اگر اسرائیلی‌ها پس از آتش‌بس در غزه تصمیم به حمله به جنوب لبنان بگیرند، ما از لبنان دفاع خواهیم کرد و اشغالگری را تحمل نمی کنیم ما باید در مقاومت برای بدترین احتمالات آماده باشیم.

از پزشکیان به خاطر پیام حمایت از مقاومت تشکر می‌کنم

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران اشاره و در این باره تصریح کرد: برگزاری موفقیت‌آمیز دو مرحله‌ای انتخابات، مشارکت مردم و مناظره‌های میان نامزدها را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره افزود: بار دیگر از رئیس‌جمهوری منتخب ایران به خاطر پیامش و مواضع سیاسی در آن، تشکر می‌کنم؛ چراکه وی بر ثبات اصول ایران در حمایت از مقاومت مهر تایید زد. دولت‌های متوالی در ایران حمایت خود را از جنبش‌های مقاومت افزایش داده‌اند و پاسخ رئیس‌جمهور ایران به نامه من و مکاتبات دیروز وی این موضوع را تأیید می‌کند.

سید حسن نصرالله در پایان خاطرنشان کرد: در راه پیروزی، باید شهید داد و اینجا خون بر شمشیر پیروز است و خون مقاومت بر همه شمشیرها پیروز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار