حماس: آمریکا و اسرائیل مسئول شکست مذاکرات آتش‌بس هستند

تهران (پانا) - جهاد طه، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول شکست تلاش‌ها برای برقراری آتش بس در نوار غزه هستند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حماس: آمریکا و اسرائیل مسئول شکست مذاکرات آتش‌بس هستند

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، جهاد طه امروز سه شنبه درباره مذاکرات جاری غیرمستقیم بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از طریق میانجیگران به منظور دستیابی به آتش بس و مبادله اسیران افزود: ما از تلاشی برای میانجیگری استقبال می کنیم زیرا آن را خدمت به ملت می دانیم.

وی افزود: جنبش حماس به شروطی که برای دستیابی به برقراری آتش بس اعلام کرده پایبند است و این اشغالگران هستند که همه تلاش ها را به شکست می کشانند.

لازم به ذکر است، جنبش حماس دیروز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که باوجود انعطاف و تعامل مثبت این جنبش برای دستیابی به توافق آتش‌بس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مذاکرات کارشکنی می‌کند.

جنبش حماس در بیانیه‌ خود تاکید کرد که در سایه تشدید جنایات و حملات دشمن صهیونیستی به محله‌های شهر غزه و درخواست تخلیه این مناطق و قتل و کشتار فلسطینیان در آن، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تماس‌هایی فوری با میانجیگران برقرار کرده و نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار آنچه در شهر غزه، شهر رفح و دیگر مناطق در جریان است، هشدار داده است.

جنبش حماس در این بیانیه افزود که هنیه در این تماس‌ها تاکید کرده تشدید تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی در غزه و رفح مذاکرات را به نقطه صفر بازمی‌گرداند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول کامل شکست مذاکرات در صورت ادامه جنایات علیه ملت فلسطین دانسته است.

با گذشت بیش از ۹ ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار