درخواست دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان از رئیس مجلس برای متقاعد کردن بایدن به کناره‌گیری

تهران (پانا) - به گفته منابع آگاه، ده‌ها تن از اعضای رده بالای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در تماسی به حکیم جفریز، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان گفتند که جو بایدن باید از کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ کناره‌گیری کند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۳۸۹
لینک کوتاه کپی شد
درخواست دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان از رئیس مجلس برای متقاعد کردن بایدن به کناره‌گیری

جفریز این تماس را برای سنجش درجه بندی اعضا پس از عملکرد تاسف بار بایدن در مناظره ماه گذشته انجام داد. این تماس که قبل از بازگشت قانون‌گذاران به واشنگتن در این هفته برگزار شد، مملو از نگرانی عمیق در مورد آسیب احتمالی به شانس دموکرات‌ها و اینکه چگونه شانس این حزب برای به دست آوردن اکثریت مجلس نمایندگان را به خطر می‌اندازد، انجام شد.

به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، به گفته یکی از منابع، تعداد قانون‌گذارانی که به صراحت گفتند بایدن نباید نامزد دموکرات‌ها باشد، بیشتر از تعداد کسانی بود که از ماندن او صحبت کردند.

به گفته سه منبع مطلع، در میان کسانی که با بایدن به عنوان نامزد مخالفت کردند، «مارک تاکانو»، «مآدام اسمیت»، «جیم هیمز»، «جو مورل»، «جری نادلر» و «سوزان وایلد» بودند.

پنج قانون‌گذار علنا خواستار کناره گیری بایدن از رقابت‌های ریاست جمهوری شده‌اند که شامل «لوید داگت»، «ست مولتون»، «رائول گریجالوا»، «انجی کریگ» و «مایک کویگلی» هستند.

در این میان، «ماکسین واترز» و «بابی اسکات» از ماندن بایدن حمایت کردند.

یکی از منابع گفت: یکی از نگرانی‌هایی که در این تماس تقریبا دو ساعته ابراز شد، این بود که اگر بایدن نامزد شود، دموکرات‌ها شانس خود را برای اکثریت مجلس نمایندگان از دست خواهند داد. همچنین یکی از منابع گفت که به طور کلی پذیرفته شد که کاندیدای دموکرات‌ها باید کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور باشد.

دستیاران گفتند که انتظار نمی‌رود هیچ تصمیمی در مورد درخواست‌ها برای جلسه کاخ سفید یا ارسال نامه به بایدن قبل از نشست کامل گروه دموکرات در روز سه شنبه گرفته شود، اما جفریز به صراحت گفته است که به اعضا اجازه می‌دهد نظر خود را بیان و خودشان قضاوت کنند.

یکی از دموکرات‌های ارشد مجلس نمایندگان آمریکا گفت که آنها با ده‌ها تن از همکاران خود تماس‌ها و گفت‌وگوهای گروهی داشته‌اند که اتفاق نظر بر این است که بایدن باید کناره‌گیری کند.

بسیاری از دموکرات‌ها پس از ضعف عملکرد بایدن در مناظره اول با ترامپ درباره توانمندی بایدن به عنوان یک کاندیدا شک دارند.

کامالا هریس، تنها گزینه جایگزینی برای بایدن

در این میان وال استریت ژورنال نوشت: اعضای برجسته حزب دموکرات، کامالا هریس، معاون جو بایدن را تنها کاندیدایی می‌دانند که می‌تواند جای رئیسش را در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور بگیرد.

اعضای برجسته این حزب به این اتفاق نظر رسیده‌اند که هریس تنها جایگزین برای بایدن است. البته یکسری اختلاف نظرها وجود دارد چون هریس در نظرسنجی‌ها از دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواهان کمی عقبتر است.

از طرفی، اعضای برجسته حزب دموکرات به دلیل سیاست‌هایی که به آن پایبند هستند، از انکار نامزدی یک نماینده زن اقلیت‌ بسیار ترس خواهند داشت.

اکنون دموکرات‌ها باید در جریان کنوانسیون ملی حزب رویه‌ای رسمی را برای جایگزینی بایدن با هریس بیابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار