رئیس حزب «اجتماع ملی» فرانسه: ماکرون کشور را به آغوش چپ‌افراطی انداخت

تهران (پانا) - رئیس حزب راست افراطی «اجتماع ملی» اعلام کرد «ماکرون با اتحاد خود با چپ افراطی، فرانسوی‌ها را از اصلاحات محروم کرد و فرانسه را به آغوش چپ افراطی انداخت.»

کد مطلب: ۱۴۸۶۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس حزب «اجتماع ملی» فرانسه: ماکرون کشور را به آغوش چپ‌افراطی انداخت

«جردن باردلا» رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» پس از پایان دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه گفت: «دور دوم شاهد اتحادهای سیاسی بود که مانع رسیدن ما به قدرت شد.»

وی افزود: «ماکرون با اتحاد خود با چپ افراطی، فرانسوی‌ها را از اصلاحات محروم کرد. ماکرون فرانسه را به آغوش چپ افراطی انداخت.»

رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» ادامه داد: «ماکرون فرانسه را به سمت عدم اطمینان و بی ثباتی سوق می دهد. ماکرون تصمیم گرفت موسسات و نهادهای فرانسوی را فلج کند.»

وی تصریح کرد: «ماکرون یک رئیس جمهور منزوی است و اتحاد او با چپ ها، فرانسوی ها را ناامید کرده است. اتحاد ماکرون با چپ افراطی فرانسه را از اصلاحات لازم محروم کرد.»

همزمان ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: «ماکرون در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل نتایج انتخابات پارلمانی است.»

ریاست جمهوری فرانسه افزود: «ماکرون قبل از هر تصمیمی منتظر نتایج نهایی انتخابات است.»

«ژان لوک ملانشون» رهبر حزب چپ‌افراطی «فرانسه تسلیم ناپذیر» گفت: رئیس جمهور باید شکست خود را بپذیرد و نخست وزیر باید استعفا دهد.

نخست وزیر فرانسه پس از پیروزی چپ ها اعلام کرد استعفای خود را تقدیم ماکرون می کند.

طبق نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه، ائتلاف راست‌افراطی نتوانست اکثریت آراء را در دور دوم انتخابات پارلمانی به دست آورد و ائتلاف احزاب چپ‌گرا در صدر قرار گرفت.

به گزارش المیادین، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه حاکی از آن است که ائتلاف احزاب چپ‌گرا-سبز پیشتاز است و تعدادی کرسی بین ۱۷۵ تا ۲۰۵ به دست آورده است.

حزب ماکرون و متحدانش هم ۱۵۰ تا ۱۷۵ کرسی و حزب جمهوری خواه بین ۶۰ تا ۷۰ کرسی را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق نتایج بدست آمده، حزب راست‌افراطی «اجتماع ملی» فرانسه، بین ۱۰۵ تا ۱۱۵ کرسی پارلمان فرانسه را به دست آورده است.

شهروندان فرانسوی از ساعات اولیه صبح روز یکشنبه ۷ ژوئیه (۱۷ تیر) پای صندوق‌های رای رفته‌اند تا نمایندگان خود را در دور دوم انتخابات پارلمانی انتخاب کنند.

در این انتخابات ۴۹.۵ میلیون رای‌دهنده ثبت‌نام شده، ۵۷۷ نماینده مجلس نمایندگان فرانسه را انتخاب کردند.

حزب راست افراطی اجتماع ملی یکشنبه گذشته در دور اول این انتخابات به یک پیروزی تاریخی دست یافت، امری که باعث شد تا احتمال تشکیل اولین دولت راست افراطی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم افزایش پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار