پیام مودت و همکاری همسایه شرقی برای رئیس جمهور منتخب ایران

تهران (پانا) - مقام‌های بلندپایه پاکستان در ساعات اولیه اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران با ارسال پیام تبریک و مودت به دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب، آمادگی و اشتیاق قوی خود را برای همکاری با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران و دستیابی به اهداف مشترک اعلام کردند.

کد مطلب: ۱۴۸۶۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام مودت و همکاری همسایه شرقی برای رئیس جمهور منتخب ایران

پاکستان به عنوان همسایه شرقی ایران در استقبال از برگزاری موفقیت آمیز چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران گوی سبقت را از سایر همسایگان و کشورهای منطقه و جهان ربود و به عنوان نخستین کشور پیروزی دکتر مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

مقام‌های بلندپایه پاکستان شامل آصف علی زرداری رئیس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر و سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی تنها ساعاتی پس از اعلام پیروزی مسعود پزشکیان، طی پیام‌های جداگانه انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور ایران را تبریک گفتند.

سران پاکستان پیروزی پزشکیان را مظهر اعتماد قوی ملت ایران به وی تعبیر کرده و ابراز امیدواری کردند که روابط دو کشور دوست و همسایه در دوره ریاست منتخب ملت ایران بیش از پیش تقویت خواهد شد.

در همین حال وزیر امور خارجه پاکستان، رئیس مجلس سنا و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس ملی نیز همگام با مقام‌های بلندپایه کشورشان، پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست را تبریک گفتند.

سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان در پیام خود گفت که از جانب خودم و دولت و مردم پاکستان به آقای پزشکیان تبریک گفته و آمادگی پاکستان را برای همکاری نزدیک با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحکیم روابط دو جانبه و دستیابی به اهداف مشترک در منطقه اعلام می‌کنم.

سید یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنا و سید نوید قمر رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس ملی این کشور نیز با صدور پیام‌های جداگانه‌ای پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

گیلانی در پیام خود اظهار داشت: ایران و پاکستان از روابط برادرانه و نزدیکی برخوردارند و امیدواریم در دوره ریاست دکتر پزشکیان پیشرفت مناسبت دو کشور با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

رئیس سنای پاکستان تاکید کرد که ما برای صلح و رفاه منطقه‌ای همراه دولت جدید جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

نوید قمر، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در مجلس ملی این کشور هم نوشت: گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور نقش بسزایی برای توسعه روابط و کمک به یافتن فرصت‌های افزایش همکاری ایفا می‌کنند و اطمینان داریم که در این دوره جدید تعاملات پارلمانی ایران و پاکستان نیز گسترش خواهد یافت.

مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران نتایج نهایی شمارش چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

مجموع آرای اخذ شده در کل شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ است که بر این اساس، تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ و ‌تعدادی آرای سعید جلیلی ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ است.

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار