ارتش اوکراین از منطقه راهبردی چاسف‌یار عقب‌نشینی کرد

تهران (پانا) - سخنگوی ارتش اوکراین از عقب‌نشینی نظامیان اوکراینی از منطقه چاسف یار در شرق دونتسک خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتش اوکراین از منطقه راهبردی چاسف‌یار عقب‌نشینی کرد

به گزارش رویترز، سخنگوی ارتش اوکراین امروز پنج شنبه با صدور بیانیه ای از عقب‌نشینی نظامیان اوکراینی از منطقه چاسف یار در شرق دونتسک خبر داد.

منطقه چاسف یار از مناطق حساس نبرد میان ارتش اوکراین و ارتش روسیه در ماه‌های اخیر بوده که اهمیت استراتژیک بالایی دارد.

چاسف یار (دره آرام)، که قبل از جنگ بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت داشت در منطقه صنعتی دونباس در استان دونتسک قرار دارد، یکی از چهار منطقه‌ای که روس‌ها در این جنگ آنها را به خاک خود ضمیمه کرده‌اند.

اقتصاد پیش از جنگ این منطقه بیشتر بر پایه کارخانه‌هایی بود که محصولاتی چون بتن و خاک رس غیرآتش‌گیر تولید می‌کرد. از این مواد همچنین محصولاتی چون آجر هم تولید می‌شود. این مکان که در ارتفاعات بالاتر قرار دارد، به‌عنوان یکی از پایگاه‌های توپخانه‌ای ارتش اوکراین عمل کرده است.

تحلیلگران نظامی روس شهرهای اسلاویانسک، کراماتورسک، دروژکیوکا و کوستیانتینیوکا را به عنوان «شهرهای قلعه» در شرق اوکراین که از چاسف یار قابل دسترسی هستند، طبقه‌بندی کرده‌اند.

اندیشکده موسسه مطالعات جنگ (IWS) مستقر در واشنگتن، این شهرها را به عنوان «ستون فقرات» دفاع ارتش اوکراین در شرق توصیف می‌کند. ISW در یادداشتی کوتاه در این خصوص می‌نویسد: تلاش تهاجمی برای تصرف چاسف یار، فوری‌ترین چشم انداز را برای پیشرفت‌های عملیاتی قابل توجه به نیروهای روسی ارائه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار