رسانه عبری: باید مجوز مدیریت جنگ غزه را از نتانیاهو، گالانت و هالوی گرفت

تهران (پانا) - روزنامه معاریو رژیم صهیونیستی با انتشار مقاله‌ای از ژنرال بازنشسته نیروهای ذخیره این رژیم از شکست نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش این رژیم در اداره جنگ غزه و نیز با استناد به چهار تصمیم این رهبران رژیم صهیونیستی که آنها را احمقانه خواند از خطر نابود کردن رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رسانه عبری: باید مجوز مدیریت جنگ غزه را از نتانیاهو، گالانت و هالوی گرفت

اسحاق بریک، ژنرال بازنشسته نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی در این مقاله آورده است: «اکنون که ابعاد فاجعه‌ای که در یک جنگ همه جانبه منطقه‌ای در انتظار ماست برای افکار عمومی آشکار می‌شود، امیدوارم زودباورها از خواب زمستانی خود بیدار شوند و به جای اینکه به خواب آرام ادامه دهند، بیدار شده و وارد عمل شوند و اسرائیل را از نابودی نجات دهند.

رهبری اسرائیل در حالت جنون قرار دارد و چنین تصمیمی برای سرنوشت آن حیاتی است؛ رفتن به جنگ با حزب‌الله - از راه هوایی، زمینی و دریایی - بر عهده این سه نفر است: بی بی (بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی)، گالانت (یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی) و هالوی‌ (هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی). کسانی که تعادل و مسؤولیت خود را در قبال آنچه در اطرافشان می‌گذرد، کاملاً از دست داده‌اند.

در هشت ماه جنگ غزه، این سه نفر تصمیماتی گرفتند که می‌توانست کل منطقه را شعله‌ور کند و اسرائیل را نابود کند. اینها کسانی هستند که اگر بخواهیم زندگی کنیم، نباید به آنها قدرت تعیین سرنوشت اسرائیل داده شود، زیرا آنها ما را به ساحل امن نمی‌برند.

منطق حکم می‌کند که مجوز بی بی، گالانت و هالوی برای رهبری جنگ باطل شود. این مشابه باطل کردن گواهینامه راننده مستی است که قبلاً چندین بار از چراغ قرمز عبور کرده و باعث تصادف مرگبار شده است.

اسحاق بریک در ادامه این مقاله با استناد به برخی دلایل و شواهد، به اثبات تصمیمات احمقانه این سه فرد پرداخت و نوشت: دلیل اول به هفت اکتبر ۲۰۲۳ برمی‌گردد؛ این سه نفر سال‌ها قبل از جنگ غزه و چندین ماه در طول جنگ، شهرک‌های جنوب و شمال را رها کردند و همین باعث بروز یک حادثه مرگبار شد.

دلیل دوم این است که گالانت، هالوی و بی بی توصیه کردند که «ارتش» همزمان با حمله به حماس به حزب‌الله حمله کند. در اینجا پرهیز از یک جنگ منطقه‌ای که می‌توانست اسرائیل را نابود کند، یک معجزه بود.

سوم اینکه این سه نفر تصمیم گرفتند به کنسولگری ایران در سوریه حمله کنند، حمله‌ای که رگبار سنگین بیش از ۳۰۰ موشک بالستیک، پهپاد و موشک‌های کروز را روانه اسرائیل کرد. رویارویی مستقیم با ایران می‌توانست ما را به جنگ منطقه‌ای و حتی جنگ جهانی بکشاند. تصمیم اسفبار آنها رفتار ایران را نسبت به ما به شدت تغییر داد و از این پس ایران مستقیماً در هر جنگ منطقه‌ای علیه ما مداخله خواهد کرد. در این مورد نیز، آن سه قمار کردند که فقط احمق‌ها و افراد غیرمسؤول چنین می‌کنند.

چهارم اینکه حمله به شهر رفح در جنوب غزه تنها ما را منزوی و منفور کرد؛ در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفتیم و حکم بازداشت بی بی و گالانت هم در راه است که باید به همه آنها خسارات زیاد در رفح، بدون دستیابی به هیچ دستاوردی را افزود.

این «کاپیتان‌ها» که تعادل خود را از دست داده‌اند، اکنون برای حمله قدرتمندانه از زمین، هوا و دریا به حزب‌الله لبنان نقشه می‌کشند. این حمله ما را به جنگ منطقه‌ای خواهد کشاند که در آن ایران هم شرکت خواهد کرد. روزانه هزاران موشک، پهپاد و راکت به سمت جبهه داخلی اسرائیل پرتاب خواهد شد و همزمان در ۶ جبهه زمینی جنگ آغاز می‌شود در حالی که ارتش حتی پاسخگوی تنها یک میدان مقابله با حماس نیست.

چنین جنگی برای اسرائیل ویرانی و ویرانی به همراه خواهد داشت، زیرا ما سال‌ها است که برای آن آماده نشده‌ایم. ما نمی‌توانیم هزاران گلوله، موشک و پهپاد را که هر روز به سمت جبهه داخلی اسرائیل شلیک می‌شود، متوقف کنیم. ما همچنین توانایی دفاع از ساکنان شهرک‌ها در سرتاسر «اسرائیل» یا از نیم میلیون اسرائیلی در کرانه باختری در برابر ده‌ها هزار عملیاتی که توسط فلسطینی‌ها انجام خواهد شد، به شهرک‌ها حمله خواهند کرد، نداریم زیرا تقریبا کل ارتش در حال جنگ با حزب‌الله خواهد بود. گفتنی است، دولت تا این لحظه موفق به ایجاد «گارد داخلی» در شهرها و شهرک‌های «اسرائیل» برای حفاظت از اسرائیلی‌ها نشده است.

اگر مردم به حمایت از بی بی، گالانت و هالوی ادامه دهند کسانی که با وجود اینکه در دولت خود نیازمند قدرت هستند، جنگ را مدیریت خواهند کرد، در این صورت بقای ما در «اسرائیل» فقط یک مساله زمان است.

ژنرال بریک در ادامه تاکید کرد: هرگز نمی‌توان به آنها اعتماد کرد، زیرا تصمیمات آنها غیرمنطقی، فاقد عقل سلیم و به شدت خطرناک است و می‌تواند منجر به نابودی اسرائیل شود که به طور کامل به دست این سه نفر افتاده است. کسانی که پس از این همه شرمساری‌ها، شکست‌ها و بلاهایی که بار آوردند، همچنان بر سر قدرت باقی مانده‌اند و همه اینها در مقایسه با آنچه ممکن است در آینده بر سر ما بیاورند، فقط مشتی از خروار است.

ما باید فوراً به جنگ در نوار غزه که هدف خود را از دست داده است، پایان دهیم. سربازان ما بیهوده کشته و زخمی می‌شوند. نمی‌توان حماس را سرکوب کرد زیرا نمی‌توانیم در مناطقی که اشغال کرده‌ایم باقی بمانیم. تهاجمات حماس را نابود نمی‌کند و بیشتر اعضای آن در تونل‌ها هستند، اما منجر به متلاشی شدن «ارتش» اسرائیل با کشته و زخمی شدن شدید می‌شود.

حماس با ده‌ها هزار جنگجو کنترل شهر تونل را در دست دارد. ما ساختمان‌ها را تخریب می‌کنیم اما هیچ آسیبی به نظامیان حماس وارد نمی‌کنیم، نظامیانی که با آن‌ها رو در رو نمی‌جنگیم اما با مواد منفجره و تله‌هایی که آنها کار می‌گذارند و با موشک‌ها و ضدتانک‌هایی که شلیک می‌کنند، زخمی می‌شویم.

وی در پایان به بخشی از نامه تکان‌دهنده یک سرباز صهیونیستی در یک گردان مهندسی رزمی اشاره کرد که از بی‌اثر بودن کامل تهاجمات ارتش نسبت به حماس گفته است و تاکید کرد ادامه نبرد در غزه فقط به نفع سه نفر است: بی بی، گالانت، هالوی و پیروان آنها که از پایان آن می‌ترسند، زیرا با پایان جنگ غزه، قدرت آنها هم خاتمه می‌یابد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار