آمریکا: نمی‌توان جلوی جنگ رژیم صهیونیستی با لبنان را گرفت

تهران (پانا) - سازمان اطلاعات آمریکا احتمال وقوع جنگ میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان ظرف چند هفته آینده را جدی گرفته و گفته‌اند که واشنگتن نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.

کد مطلب: ۱۴۸۴۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا: نمی‌توان جلوی جنگ رژیم صهیونیستی با لبنان را گرفت

‌به گزارش العالم از مجله "پولیتیکو"، "عاموس هوکشتاین" فرستاده ویژه دولت واشنگتن در امور لبنان در تلاش است به تشدید تنش‌های کنونی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی، از طریق مسیر مذاکره پایان دهد. روزنامه "آر" به نقل از یک مقام ارشد دولت واشنگتن گفت: ما در حال حاضر یک روند دیپلماتیک داریم؛ زیرا در حال رایزنی‌های گسترده با مقامات در تل‌آویو، لبنانی‌ها و دیگران هستیم.

دولت لبنان اصرار دارد که تسویه با رژیم صهیونیستی فقط از طریق توافق آتش‌بس با حماس حاصل می‌شود، اما "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر لبنان چهارشنبه گذشته گفت "بخش جنوبی لبنان نباید به منطقه جنگی تبدیل شود. "

با این حال، بسیاری از مسئولان نهادهای اطلاعاتی آمریکایی بر این باورند که حمله رژیم اشغالگر به جنوب لبنان تا چند هفته دیگر انجام خواهد گرفت.

به نوشته پولیتیکو، مسئولان آمریکایی به همین دلیل هشداری صریح و شفاف با این مضمون را به حزب‌الله دادند که "تصور نکنید واشنگتن می‌تواند مانع از حمله اسرائیل به شما شود".

یک فرد آگاه از گفت‌وگوهای پشت پرده و علنی میان طرف آمریکایی و مقامات لبنانی تأکید کرد که هدف این پیام غیرمستقیم آمریکا به حزب‌الله، سوق دادن این گروه به عقب‌نشینی و آرام کردن تشدید درگیری‌ها در طول مرزها است.

دو مقام آمریکایی همچنین تصریح کردند که حزب‌الله نباید بر این باور باشد که آمریکا به مثابه ترمز بازدارنده حمله "اسرائیل"، عمل خواهد کرد.

در پی اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر در ترور "طالب عبدالله" از فرماندهان ارشد حزب‌الله در دو هفته پیش، "سید حسن نصرالله" دبیرکل این حزب در سخنرانی تلویزیونی چهارشنبه گذشته خود تهدید کرد که در صورت گسترش دامنه جنگ، تمامی مناطق فلسطین اشغالی هدف حملات حزب‌الله قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار