چین: برخی محدودیت‌های سرمایه‌گذاری‌های خارجی را رفع می‌کنیم

تهران (پانا) - معاون نخست وزیر چین درحالی که آمار و ارقام نشان از افت سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور دارد، اعلام کرد که پکن برخی از محدودیت‌های سرمایه‌گذاری‌های خارجی را رفع می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۸۴۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
چین: برخی محدودیت‌های سرمایه‌گذاری‌های خارجی را رفع می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری شینهوا، هه لیفنگ امروز دوشنبه در یک نشست برای جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی ضمن اعلام این موضوع گفت که چین دسترسی به بازار را بیشتر گسترش می‌دهد و محدودیت‌ غیرقابل قبول را رفع می‌کند.

این مقام ارشد پکن تاکید کرد: چین با شرکت‌های خارجی و داخلی در ارتباط با ارتقاء تجهیزات و خریدهای دولتی به طور برابر رفتار خواهد کرد.

اظهارنظر معاون نخست وزیر چین در حالی است که این کشور در بازه زمانی ژانویه تا مه ۵۶.۸۱ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی را جذب کرده است.

رقم اعلام شده از سوی وزارت بازرگانی چین نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی ۲۸.۲ درصد کاهش یافته است.

وزارت بازرگانی چین اوایل تیر ماه اعلام کرد که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در ژانویه تا مه به شکل عمده به دلیل پایه مقایسه‌ای بالا کاهش یافته است و بار دیگر مقام‌ها تلاش‌های خود را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای سال افزایش داده‌اند.

در بحبوحه نگرانی‌ها در مورد کاهش چشم انداز رشد اقتصادی و کاهش تاریخی سرمایه گذاری‌های خارجی، رهبری چین به دنبال افزایش اعتماد سرمایه گذاران خارجی به این کشور هستند.

در ماه فوریه، لی چیانگ نخست‌وزیر چین، تثبیت سرمایه‌گذاری خارجی را محور اصلی کار اقتصادی سال نامید و متعهد شد به گسترش دسترسی به بازار و بهبود محیط رقابت منصفانه ادامه دهد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار