عضو ارشد جنبش حماس عنوان کرد:

آمریکا حملات ضد ملت فلسطین را هدایت می‌کند

تهران (پانا)- محمود مرداوی عضو ارشد جنبش حماس گفت: آمریکا حملات ضد ملت فلسطین را هدایت و با حمایت نظامی، دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی از رژیم اشغالگر در جنگ مشارکت می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۸۰۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا حملات ضد ملت فلسطین را هدایت می‌کند

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، محمود مرداوی از اعضای ارشد جنبش حماس گفت: ما از میانجی‌ها و سایر طرف‌ها ضمانت‌های کتبی خواستیم تا رژیم اشغالگر اسرائیل را وادار به انجام تعهداتش کنیم. ما موافقت هیچ یک از مقامات صهیونیست را با پیشنهاد آتش بس اعلام شده از سوی بایدن نشنیده ایم.

وی ادامه داد: آمریکا حملات ضد ملت فلسطین را هدایت و با حمایت نظامی، دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی از رژیم اشغالگر در جنگ مشارکت می‌کند. اکنون هم پس از ارائه پیشنهاد آتش بس، گمراه کردن افکار عمومی و جنگ روانی را آغاز کرده است و می‌خواهد بن گویر و اسموتریچ را مردان صلح و مقاومت و ملت فلسطین را ضد صلح نشان دهد. 

مرداوی تصریح کرد: ما منتظریم آمریکا موضع خود را اصلاح کند و رویکردش با ادعا‌ها و طرح‌ها و اولویت‌هایی که مطرح کرده است، همخوانی داشته باشد، چرا که ملت فلسطین از سرزمین خود و حق زندگی آزادانه و عزتمند کوتاه نخواهد آمد.

این عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد: مشکل اصلی، در اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی نهفته است و این شرایط به موضع گیری واقعی نیاز دارد و آمریکا تنها طرفی است که موضع گیری هایش باعث تغییر در تحولات داخلی و رویکرد رژیم صهیونیستی می‌شود، نه به خاطر اینکه آمریکا قدرت قانع کردن صهیونیست‌ها را دارد بلکه به خاطر این که آمریکا جنگ غزه را مدیریت و از آن حمایت مالی کرده و از رژیم اشغالگر حمایت اقتصادی می‌کند و مانع از سقوط آن می‌شود. رژیم اشغالگر شرایط سقوط را دارد، ولی پشتیبانی و حمایت اقتصادی نظامی آمریکا مانع از آن می‌شود. 

محمد مرداوی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی دچار بحران شدید شده است و قادر به جنگیدن در دو جبهه شمال و جنوب نیست. اگر آمریکا می‌خواهد حقوق ملت فلسطین را ضایع کند و منافع خود و رژیم اشغالگر را محقق سازد، هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. فلسطین سرزمین ماست و در آن پایداری خواهیم کرد. بله، ممکن است هزینه این پایداری بسیار بسیار زیاد باشد، ولی ملت فلسطین چاره‌ای جز مقاومت و اخراج اشغالگران ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار