واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به مفاد ضدایرانی بیانیه رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه (نقشه راه) مشترک رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه را که در بخشی از آن اتهامات بی‌اساس و غیرقابل قبول علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده، مم کرد و آن را مردود دانست.

کد مطلب: ۱۴۸۰۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به مفاد ضدایرانی بیانیه رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه

ناصر کنعانی مفاد ضدایرانی این بیانیه را بی‌پایه و اساس و دارای اهداف و انگیزه‌های سیاسی و در ادامه سیاست‌های شکست‌خورده پیشین دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود؛ همان‌طور که بارها گفته‌ایم، جمهورى اسلامى ایران به همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللى و بر اساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان پایبند است.

وی افزود؛ نقش شناخته‌شده جمهورى اسلامی ایران در ایجاد و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان و مبارزه با گروه‌های تروریستی در راستای تقویت امنیت بین‌المللی غیرقابل‌انکار است. همچنین از ابتداى منازعه اوکراین تاکنون، همواره سیاست اصولى و روشن جمهورى اسلامی ایران مبتنى بر حمایت از حل و فصل سیاسى اختلافات دو طرف بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ بسیار مضحک است که حامیان رژیم کودک‌کُش اسرائیل که حدود ۱۵ هزار کودک و هزاران زن فلسطینی را طی ۸ ماه قتل عام و سلاخی کرده و نیز سرکوب‌کنندگان دانشجویان و شهروندان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل، به خود اجازه می‌دهند که به دیگران درس اخلاق و حقوق بشر دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد؛ به رئیس‌جمهور فرانسه توصیه می‌کنیم در چارچوب اظهارات اخیرش مبنی بر ضرورت تلاش اروپا برای عدم دنباله‌روی از ایالات متحده آمریکا به‌ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی، دنباله‌روی فرانسه از سیاست‌های خصمانه و ضدایرانی دولت آمریکا در قبال ایران را نیز اصلاح کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار