کنعانی:

جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به مسئولیت‌های حقوقی و انسانی خود عمل کند

هیچ نشانی از اینکه آمریکا به دنبال آتش‌بس است وجود ندارد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت عملیات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی از منظر ما شدیدا محکوم است و جامعه جهانی باید به مسؤلیت‌های حقوقی و انسانی خود عمل کند و برای متوقف کردن ماشین جنایت رژیم صهیونیستی اقدامات فوری انجام دهد.

کد مطلب: ۱۴۸۰۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به مسئولیت‌های حقوقی و انسانی خود عمل کند

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، اظهار کرد: یکبار دیگر جنایت اسفناک رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم می‌کنم و تعداد زیادی شهید و مجروح شدند و نونا دردناک دیگر این است که در بسیاری از گزارشات اینطور مطرح شده که نیروهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا و انگلیس هم در اجرای این عملیات نقش داشتند.

وی گفت: به عبارت دیگر در یک عملیات سه جانبه، بیش از ۷۰۰ نفر از شهروندان بی‌گناه فلسطینی کشته شدند و آبروریزی بزرگ برای همدستان رژیم صهیونیستی به حساب می آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: عملیات وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی از منظر ما شدیدا محکوم است و جامعه جهانی باید به مسؤلیت‌های حقوقی و انسانی خود عمل کند و برای متوقف کردن ماشین جنایت رژیم صهیونیستی اقدامات فوری انجام دهد.

کنعانی ادامه داد: هشت ماه جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با حمایت تمام عیار دولت آمریکا از ابتدا تا به امروز ادامه دارد و با همه روش‌ها و حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی در کنار رژیم صهیونسیتی بوده و هیچ مدرک و شاهدی دال بر اینکه آمریکا آماده برقراری آتش بس است وجود ندارد.

وی گفت: اگر آنها صادقانه به دنبال آتش بس هستند باید از ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی امتناع کنند. استعفاهای مکرر کابینه و مقامات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده فروپاشی این رژیم و شکست در دستیابی به اهدافشان و البته شکست‌های راهبردی و مداوم آنها در جنگ غزه است. البته عوض شدن چند قاتل با چند قاتل دیگر تغییری در ماهیت این رژیم  نسبت به مردم فلسطین ایجاد نمی‌کند و مجامع بین‌المللی باید نسبت به وظایف خود در قبال توقف جنگ غزه اقدامات فوری انجام دهند.

باقری به عراق می‌رود

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اهداف سفر قریب الوقوع علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه به عراق، بیان کرد: سفر آقای باقری به عراق را تایید می‌کنم و هماهنگی‌های اولیه برای این سفر در حال صورت گرفتن است. مطلع هستید مقامات عالی عراق اعم از نخست وزیر، رئیس جمهور، سرپرست پارلمان عراق و البته نخست وزیر اقلیم این کشور به منظور ابراز همدردی با ملت و دولت ایران پس از شهادت شهدای خدمت، به کشورمان سفر داشتند.   

کنعانی ادامه داد: آقای باقری جهت گفت‌وگو و مذاکره‌ با مقامات عراقی در خصوص موضوعات مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و البته تشکر از مقامات این کشور به عراق سفر خواهند کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص رویکرد متناقض آمریکا در حمایت از تروریسم و برخی گروه‌های تروریستی چون پژاک علیه ایران نیز، افزود: اینکه برخی، از گروه‌های تروریستی برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند امری مذموم است و رویکرد تلخ و غیرسازنده‌ای است که از قبل بوده و همچنان هم شاهد آن هستیم.

برای مشارکت امن و راحت شهروندان ایران در انتخابات مکاتبات لازم با مقامات ذی‌ربط انجام می‌شود

کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اقدامات و آمادگی وزارت خارجه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور و هماهنگی‌های انجام شده در این زمینه با وزارت کشور تصریح کرد : برای دستگاه دیپلماسی مشارکت حداکثری مردم به ویژه ایرانیان خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری بسیار حائز اهمیت است و  در راستای ایجاد  ساز و کار شایسته به منظور مشارکت حداکثری شهروندان ایرانی خارج از کشور از مدتی قبل اقدامات اولیه در این ارتباط انجام شده و با وزارت کشور در این زمینه هماهنگی‌های لازم شده است .

وی با بیان اینکه شهروندان ایرانی خارج از کشور به عنوان بخشی از جامعه ایران باید بتوانند به راحتی در انتخابات شرکت کنند و ما باید ساز و کار مناسب را در این زمینه فراهم کنیم و اقدامات اولیه در این زمینه انجام شده است، گفت: در ذیل کمیته برگزاری انتخابات در خارج از کشور چند کمیته داخلی دیگر نیز در وزارت خارجه در این ارتباط شکل گرفته است.

کنعانی گفت: مکاتبات لازم نیز با مقامات ذی‌ربط کشورها که انتخابات ریاست جمهوری در آنها برگزار می‌شود برای مشارکت امن و راحت شهروندان ایران در انتخابات انجام می‌شود و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار