حیدری در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

آمریکا نگران وضعیت رژیم صهیونیستی است نه مردم غزه

رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی و هزینه نظامی دچار آسیب شده است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکا نگران وضعیت رژیم صهیونیستی است نه مردم غزه، گفت رژیم صهیونیستی از نظر اقتصادی و هزینه نظامی دچار آسیب شده است که این آسیب برای این رژیم قابل تحمل نیست.

کد مطلب: ۱۴۸۰۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا نگران وضعیت رژیم صهیونیستی است نه مردم غزه

شهریار حیدری در گفت‌وگو با پانا با اشاره به مواضع آمریکا در راستای حمایت از غزه، اظهار کرد: «آمریکا بیشتر نگران وضعیت رژیم صهیونیستی است تا اینکه نگران مردم غزه و فلسطین باشد. نقش عربستان در کشورهای عربی منطقه یک نقش موثر است عربستان به عنوان یک قطب اقتصادی شناخته شده است. بحث نگرانی آمریکا از آینده رژیم صهیونیستی است و نگران وضعیت اسرائیل است. کشورهای غربی در ۷۵ سال گذشته از رژیم صهیونیستی حمایت کردند اما به نتیجه‌ای نرسیدند. امروز هم هر چقدر حمایت کنند نمی‌توانند ناجی رژیم صهیونیستی باشند.»

وی افزود: «پس از تشکیل کابینه نتانیاهو به شدت از نظر اوضاع داخلی رژیم صهیونیستی دچار تنش است. بخشی از آن درگیری با حماس و غزه است یعنی تنش‌های داخلی دائما در جریان است.»

این نماینده مجلس یازدهم بیان کرد: «مردم غزه بیشترین تلفات را دادند اما به تناسب، رژیم صهیونیستی هم از نظر اقتصادی و هزینه نظامی دچار آسیب شد که برای این رژیم قابل تحمل نیست بنابراین آمریکا به دنبال راهکار و راه حل است که هدف آنها تقویت رژیم صهیونیست و برون رفت این رژیم از شرایط موجود است.»

وی درخصوص حمایت مجمع عمومی سازمان ملل از تشکیل دولت فلسطین نیز گفت: «شاید گروه‌های مبارز فلسطینی به آن شکلی که دولت فلسطین به دنبال استقلال و تشکیل دولت مستقل است، نباشند ولی در عین حال ماهیت و هویت دولت مستقل فلسطینی یک ضرورت است. نهایتا جامعه بین‌الملل به این نتیجه رسید که دولت مستقل تشکیل شود با این وجود رژیم صهیونیستی و نتانیاهو در تلاش است تا مردم فلسطین هویت مستقل نداشته باشند. از این جهت استقلال فلسطین خوشایند دولت نتانیاهو نیست و دولت فلسطین نیز در حال تلاش است تا بتواند از این ظرفیت بین‌المللی استفاده کند.»

حیدری خاطرنشان کرد: «به نظر من لابی کشورهای مسلمان و قدرت ژئوپلتیکی آنها می‌تواند موثر باشد و با لحاظ کردن ملاحظات گروه‌های مقاومت می‌توانند از فلسطین حمایت کنند.»

لازم به ذکر است، وزیر خارجه آمریکا با تاکید مجدد بر فواید پذیرش طرح صلح بایدن برای برقراری آتش‌بس در غزه، ادعا کرد: پیشنهاد بایدن برای پایان درگیری در غزه هم برای فلسطینیان خوب است و هم باعث آزادی گروگان‌های (اسرای) باقی مانده اسرائیل خواهد شد.

بلینکن در ادامه با بی توجهی به قتل عام هولناک صهیونیست‌ها در اردوگاه النصیرات در نواز غزه که بر اساس گزارش‌ها ۲۱۰ شهید و بیش از ۴۰۰ مجروح برجای گذاشت از عملیات روز شنبه ارتش رژیم صهیونیستی در این اردوگاه ابراز خشنودی کرد و گفت: واشنگتن تا زمانی که تمامی گروگان‌های (اسرای) اسرائیل آزاد نشده و به خانه بازنگردند آرامش خاطر پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه آتش‌بس می‌تواند منجر به آزادی تمامی اسرای رژیم صهیونیستی شود، تاکید کرد: از سوی دیگر برقراری این آتش‌بس باعث افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، بازسازی این منطقه و استقرار یک صلح پایدار خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بدون اشاره به کارشکنی‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی در روند استقرار آتش‌بس در غزه، حماس را سرزنش و ادعا کرد: در حال حاضر تنها طرفی که مانع رسیدن به یک آتش‌بس پایدار در غزه محسوب می‌شود، حماس است.

خبرنگار : پارمیدا یاوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار