گوترش: وحشت در غزه باید متوقف شود

تهران (پانا) - آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی از شمار بالای تلفات انسانی جنگ غزه انتقاد و تاکید کرد که این وحشت باید متوقف شود.

کد مطلب: ۱۴۸۰۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
گوترش: وحشت در غزه باید متوقف شود

به گزارش الجزیره، گوترش در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) با اشاره به اینکه جنگ غزه خونین‌ترین منازعه برای کارکنان سازمان ملل بوده است، نوشت: از زمان برگزاری مراسم یادبود کارکنان کشته شده سازمان ملل در سال ۲۰۲۳ فلسطینیان زیادی جان خود را از دست داده‌اند.

دبیرکل سازمان ملل، افزود: از ۱۸۸ کارمند سازمان ملل که در سال میلادی گذشته (۲۰۲۳) جان خود را در حین انجام مأموریت از دست دادند، ۱۳۵ تن از آنها مربوط به کارکنان آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) بود که در غزه به دست نظامیان صهیونیست کشته شدند که با فاصله بیشترین شمار نیروهای سازمان ملل است که در یک منازعه جان خود را از دست می‌دهند.

گوترش در این پیام می‌افزاید: از زمان برگزاری مراسم یادبود برای کارکنان جان باخته سازمان ملل در روز پنجشنبه تا به امروز شاهد جان باختن شمار بیشتری از غیرنظامیان طی عملیات ارتش (رژیم) اسرائیل بوده‌ایم که این موضوع قابل قبول نیست و این وحشت در غزه باید متوقف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار