جزئیات جلسه پوتین با حضور سفیر ایران در پی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

تهران (پانا) - «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پی حادثه بالگرد «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، ضمن دعوت از سفیر ایران در مسکو به دفتر کار خود در کرملین، ابعاد این حادثه را بررسی کرد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات جلسه پوتین با حضور سفیر ایران در پی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گفت رئیس‌جمهور روسیه با وجود تعطیلی روز یکشنبه در این کشور، ساعت ۲۲ شامگاه یکشنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان ارشد حوزه‌های دفاعی و امنیتی این کشور برگزار کرد که بنا به دعوت صورت گرفته، او نیز در این جلسه حضور داشت.

جلالی همچینن گفت: در این جلسه که با حضور رئیس‌جمهور روسیه برگزار شد، آندری بلوسف وزیر دفاع، سرگئی شویگو دبیر شورای امنیت ملی، ارتشبد والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، الکساندر کورنکوف وزیر شرایط اضطراری،‌ ایگور لویتین دستیار ویژه رئیس‌جمهوری و یکی از مسئولان ارشد سازمان امنیت فدرال این کشور نیز حضور داشتند.

سفیر ایران در ادامه گفت: در این جلسه ابتدا آقای پوتین خطاب به من گفت که ما از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، بسیار ناراحت شدیم و هر کاری که برای کمک لازم باشد را انجام می‌دهیم. پوتین در این جلسه گفت که ما در این زمینه خیلی نگران و ناراحت هستیم. حتما پیام من را به رهبر معظم انقلاب منتقل کنید که هر کاری لازم باشد ما آمادگی داریم انجام دهیم.

جلالی با بیانی اینکه «رئیس‌جمهور روسیه در این جلسه اعلام کرد که این کشور ۲ فروند هواپیما را برای پرواز آماده کرده است که با ۵۰ نفر از بهترین نیروهای ما با تجهیزات کامل و کوهنوردان آموزش دیده وارد منطقه وقوع حادثه شوند»، گفت: در این جلسه اعلام شد که این ۲ هواپیمای که حامل بالگرد هم هستند، آماده پرواز هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار