نیمی از قضات دادگاه لاهه به‌دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

تهران (پانا) - شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به‌دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند.

کد مطلب: ۱۴۷۴۱۹۶
لینک کوتاه کپی شد
نیمی از قضات دادگاه لاهه به‌دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

به گزارش شبکه صهیونیستی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است؛ حمله‌ای که حتی مورد حمایت آمریکا هم نیست.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند: برآوردها حاکی از آن است که دیوان بین‌المللی دادگستری بعد از درخواست آفریقای جنوبی، حکم آتش‌بس در غزه را صادر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی تلاش خواهد کرد تا مانع از این اقدام شود.

همچنین همزمان با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به رفح، آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه درخواست کرد تا اقدامات اضطراری بیشتری علیه این رژیم اعلام کند.

آفریقای جنوبی اعلام کرد: حمله (رژیم) اسرائیل به رفح و خطر شدیدی که برای کمک‌های بشردوستانه و خدمات اولیه، حیات سیستم پزشکی و بقای فلسطینیان در نوار غزه به همراه دارد، تنها تشدید وضعیت کنونی در این منطقه نیست.

آفریقای جنوبی افزود: این حمله همچنین شرایط جدیدی را به وجود می‌آورد که صدمات جبران ناپذیری به حقوق مردم فلسطین در نوار غزه وارد می‌کند.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرد و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمام مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده‌ بود.

این خبر در حالی منتشر می شود که دیوان بین المللی دادگستری در لاهه روز جمعه اعلام کرد که لیبی هم خواستار پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه شده است.

در همین حال، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تصمیم شورای ریاست جمهوری لیبی برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه و جنایات علیه ملت فلسطین قدردانی کرد و از جامعه جهانی خواست تا از محاکمه سرانِ تروریست این رژیم به عنوان جنایتکار جنگی حمایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار