حماس با قدردانی از موضع لیبی:

سرانِ تروریست اسرائیل باید به‌عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند

تهران (پانا) - جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تصمیم شورای ریاست جمهوری لیبی برای پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه و جنایات علیه ملت فلسطین قدردانی کرد و از جامعه جهانی خواست تا از محاکمه سرانِ تروریست این رژیم به عنوان جنایتکار جنگی حمایت کنند.

کد مطلب: ۱۴۷۳۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
سرانِ تروریست اسرائیل باید به‌عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حماس، این جنبش با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد: حماس این تصمیم را تاکیدی بر مواضع واقعی ملت برادر لیبی در قبال مردم فلسطین می دانیم که در معرض وحشتناک ترین قتل عام ها توسط ماشین کشتار رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند.

حماس در این بیانیه از همه کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای عربی و اسلامی خواست که برای منزوی کردن رژیمِ سرکشِ اسرائیل از قوانین و مقررات بین‌المللی و اعمال فشار به این رژیم برای توقف جنایاتش علیه غیرنظامیان از جمله کودکان، زنان و سالخوردگان در نوار غزه و همه جای سرزمین فلسطین تلاش کنند.

این جنبش همچنین از کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای عربی و اسلامی خواست که از همه شیوه ها برای پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی و سپردن سران تروریست آن به عنوان جنایتکاران جنگی به دست عدالت، حمایت کنید.

دیوان بین المللی دادگستری در لاهه دیروز (جمعه) اعلام کرد که لیبی هم خواستار پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه شده است.

همزمان نیز با تشدید حملات اسرائیل به رفح در جنوب غزه، آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه درخواست کرد تا اقدامات اضطراری بیشتری علیه این رژیم اعلام کند.

آفریقای جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: حمله اسرائیل به رفح و خطر شدیدی که برای کمک های بشردوستانه و خدمات اولیه، حیات سیستم پزشکی و بقای فلسطینیان در غزه به همراه دارد، تنها تشدید وضعیت کنونی در این منطقه نیست.

این بیانیه افزود: این حمله همچنین "شرایط جدیدی را به وجود می آورد که صدمات جبران ناپذیری به حقوق مردم فلسطین در غزه وارد می کند.

کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارایه کرده‌ بود.

حکم اولیه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی جمعه ششم بهمن صادر شد؛ این حکم، رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند اقداماتی را در راستای ممانعت از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار