دانایی‌فر در گفت‌وگو با پانا:

آمریکا در مقابل فشار افکار عمومی مجبور به حمایت ظاهری از مردم غزه است

حمایت‌کننده اصلی قتل عام زنان و کودکان فلسطین، آمریکایی‌ها هستند/ برنامه ایالات متحده در حال آسیب و تشدید جدی است

تهران (پانا) - سفیر سابق ایران در عراق با اشاره به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره وضعیت زنان و کودکان غزه، گفت آمریکا در مقابل فشار افکار عمومی مجبور به حمایت ظاهری از مردم غزه است؛ حمایت‌کننده اصلی قتل عام زنان و کودکان فلسطین، آمریکایی‌ها هستند.

کد مطلب: ۱۴۷۱۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا در مقابل فشار افکار عمومی مجبور به حمایت ظاهری از مردم غزه است

پارمیدا یاوری - حسن دانایی‌فر در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به سفر آنتونی بلینکن به عربستان و اظهارات وی مبنی بر همکاری دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران، اظهار کرد: «آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی‌هایی در منطقه داشتند که احساس کردند حوادث اخیر در منطقه به‌خصوص پس از 7 اکتبر این برنامه‌ریزی دچار مشکل شده است. انتظام و نظمی که آمریکا چندین سال برای آن برنامه‌ریزی کرده بود،‌ در حال آسیب و تشدید جدی است.»

وی افزود: «این سفر در راستای ساماندهی مجدد و نظم‌بخشی جدید شکل گرفته است. با توجه به شرایط و تغییراتی که در منطقه ایجاد شده است، آمریکا نمی‌تواند به سادگی گذشته، سازماندهی قبل از حوادث را در منطقه ایجاد کنند.»

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: «آمریکایی‌ها و سعودی‌ها توافق‌نامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم متعددی درخصوص همکاری‌های امنیتی با یکدیگر دارند اما اخیراً به‌دنبال نظم‌بخشی جدیدی هستند و این نظم‌بخشی در گذشته یک‌طرفه بوده است و لازم است آمریکا تنازل داشته باشد. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند روابط کشورهای عربی به‌خصوص عربستان سعودی را با رژیم صهیونیستی ساماندهی کنند. من تردید جدی دارم برای موفقیت این کارشان.»

دانایی‌فر خاطرنشان کرد: «به‌نظر می‌رسد آمریکایی‌ها مانند سابق نیستند و در مقابل فشارهای افکار عمومی مجبور به حمایت ظاهری از مردم غزه هستند اما نباید فراموش کرد که حمایت‌کننده اصلی این قتل عام زنان و کودکان مظلوم فلسطین، آمریکایی‌ها هستند. به‌خصوص مصوبات اخیر کنگره نشان داد که آمریکا در حمایت از اسرائیل جدی است. چیزی کمتر از امنیت اسرائیل را نمی‌خواهند.»

لازم به ذکر است؛ آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا برای رایزنی درباره جنگ غزه وارد عربستان شد. بلینکن پس از رایزنی با مقامات عربستانی، راهی اردن و سرزمین‌های اشغالی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار