مکی در گفت‌وگو با پانا:

عملیات شب گذشته نشان داد که ایران از تمامیت ارضی خود دفاع خواهد کرد

اقدام تروریستی اسرائیل در دمشق نقض حقوق بین‌الملل بود/ جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای است که نشان داده از منافع ملی خود نخواهد گذشت

تهران (پانا) - یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای است که نشان داده از منافع ملی خود نخواهد گذشت، گفت عملیات شب گذشته ایران علیه اسرائیل در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی در دمشق بود؛ این عملیات دفاع خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
عملیات شب گذشته نشان داد که ایران از تمامیت ارضی خود دفاع خواهد کرد

مرتضی مکی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «پس از گمانه زنی‌های بسیاری که درخصوص چگونگی و زمان و مکان عملیات واکنشی ایران نسبت به جنایت اسرائیل در دمشق و هدف قرار دادن کنسولگری ایران در سوریه در نهایت این عملیات با صدها موشک و پهپاد به سمت اسرائیل انجام شد. شاید کسی تصور نمی‌کرد این عملیات در  این سطح گسترده باشد، شاید تصور بر این بود که ایران با یک یا دو موشک عملیات متقابل را انجام دهد اما همانگونه که قبلا گفته شده بود این عملیات غافلگیر کننده در سطح گسترده انجام شد که رژیم صهیونیستی توان بازدارندگی و موشکی ایران را به خوبی درک کند و از اقدام متقابل جلوگیری کند.» 

وی افزود: «همانگونه که نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد اگر اسرائیل واکنشی انجام دهد، قطعا باید شاهد عملیات متقابل در منطقه باشیم که محاسبات در این زمینه تغییر خواهد کرد.»

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: «تاکنون جو بایدن قصدی برای مشارکت با اسرائیل در واکنش به عملیات شب گذشته نداشته است. با توجه به رویکرد جو بایدن در چند ماه گذشته این نکته روشن شده است که آمریکا به دنبال گسترش جنگ نیست. پس از عملیات دیشب نیز تماس‌های بسیاری صورت گرفت تا ایران را به خویشتنداری دعوت کنند اما این تماس‌ها هیچ یک از درخواست‌های ایران حتی در حد یک عذرخواهی و محکومیت اقدام اسرائیل در دمشق را برآورده نکرد و راهی جز این اقدام باقی نگذاشت.»

وی ادامه داد: «با توجه به مواضع صورت گرفته از سوی آمریکا می‌توان نتیجه گرفت که دولت‌های غربی روی اقدامات اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک بسنده خواهند کرد و از این طریق قصد دارند واکنشی به اقدامات اسرائیل انجام دهند.»

مکی خاطرنشان کرد: «جمهوری اسلامی ایران یک قدرت منطقه‌ای است که نشان داده از منافع ملی خود نخواهد گذشت. اقدام تروریستی اسرائیل در دمشق نقض حقوق بین‌الملل بود. کنسولگری‌ها از اماکن دیپلماتیک و دارای مصونیت هستند و در جنگ‌ها و انقلاب نیز تلاش شده که اماکن دیپلماتیک حفظ شود. این اقدام اسرائیل با هدف گسترده کردن جنگ با ایران بود و تصورشان این بود که ایران پاسخ نخواهد داد. اما در واکنش به اقدام رژیم صهیونیستی در دمشق، نشانگر این بود که ایران از تمامیت ارضی خود نخواهد گذشت.» 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار