عباس‌زاده در گفت‌وگو با پانا:

رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است/ ایران در مقابل تعرض به کنسولگری بی‌تفاوت نخواهد بود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، گفت جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه نمی‌تواند در مقابل تعرض اخیر اسرائیل بی‌تفاوت بماند.

کد مطلب: ۱۴۶۵۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است/ ایران در مقابل تعرض به کنسولگری بی‌تفاوت نخواهد بود

محمود عباس‌زاده در گفت‌وگو با پانا درخصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در سوریه، اظهار کرد: «طبق قوانین و عرف بین‌المللی کنسولگری و سفارتخانه هر کشوری در خاک هر سرزمینی بخشی از خاک آن کشور محسوب می‌شود؛ یعنی کنسولگری و سفارتخانه ما در دمشق بخشی از خاک کشور ما محسوب می‌شود و هرگونه تعرض به آن به معنای تعرض به خاک‌ ما محسوب می‌شود و طبیعتا جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه نمی‌تواند در مقابل این تعرض بی‌تفاوت بماند. رژیم صهیونیستی تاوان این شیطنت خود را خواهد داد.»

وی اضافه کرد: «من لازم‌ می‌دانم شهادت سردار عزیزمان، فرمانده سپاه قدس در دمشق را تسلیت عرض کنم. طبیعتا خون این افراد بدون پاسخ نخواهد ماند. جمهوری اسلامی ایران در زمان و موقعیت مناسب پاسخ این تعرض را خواهد داد.»

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: «رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و برای فرافکنی ضعف‌های داخلی خود این کارها را انجام می‌دهد که تاوان سختی خواهد داد.»

محور مقاومت همواره بر منافع رژیم صهیونیستی فشار وارد کرده است

وی ادامه داد: «اینکه رژیم صهیونیستی به خاک ایران تعرض کرده است جای تعجب دارد. این تجاوز نشانگر آن است که مغز سردمداران رژیم صهیونیستی این روزها تاب برداشته است زیرا آنها می‌دانند که هر مجموعه کوچکی که به جمهوری اسلامی ایران تعرض کند، شدیدا ضربه خواهد خورد.»

عباس‌زاده درخصوص احتمال افزایش فشار بر محور مقاومت نیز بیان کرد: «محور مقاومت همواره بر منافع رژیم صهیونیستی فشار وارد کرده است و‌ این رژیم را محاصره کرده است. ممکن است آنها برای خارج‌ شدن از این محاصره تحرکاتی داشته باشند اما در مجموع زمان در خاورمیانه به نفع محور مقاومت، جریان‌های نهضت‌های آزادی‌بخش و مردمی پیش می‌رود.»

لازم به ذکر است؛ منابع خبری عصر روز گذشته سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودروهای مقابل آن نیز خسارت دیدند.

به گفته حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی ایران، جنگنده‌های F۳۵ رژیم صهیونیستی با ۶ موشک ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق را تخریب کردند که در اثر آن ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند که سه نفر آنها وابسته نظامی ایران در سوریه بودند که تعداد و اسامی آنها پس از آواربرداری اعلام می‌شود. همچنین دو تن از نیروهای پلیس سوریه نیز مجروح شدند. این موضوع مرتبط با تحولات منطقه است و هرچه رژیم به بن‌بست نزدیک‌تر می‌شود نوع جنایاتش را گسترده‌تر می‌کند. این رژیم می‌خواهد ناکامی‌های خود را در جبهه غزه جبران کند. جمهوری اسلامی ایران متناسب با این جنایت پاسخ مناسب خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار