مقام سازمان ملل: مانع‌تراشی اسرائیل برای ارسال کمک‌‌ به غزه «جنایت جنگی» است

تهران (پانا) - ‌دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل متحد ‌گفت که مانع تراشی اسرائیل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه «جنایت جنگی» است.

کد مطلب: ۱۴۶۴۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مقام سازمان ملل: مانع‌تراشی اسرائیل برای ارسال کمک‌‌ به غزه «جنایت جنگی» است

‌«ولکر ترک» دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه گفت: «محدودیت‌های اسرائیل برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه جنایت جنگی است.»

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این ارزیابی در پی گزارش روز دوشنبه سازمان ملل بود که اعلام کرد، قحطی در غزه تا ماه مه و بدون پایان نبرد بین اسرائیل و حماس وجود خواهد داشت.

‌گزارش تازه سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که سوء تغذیه و ناامنی غذایی از سطح قحطی در شمال غزه فراتر رفته است. این مقام ارشد سازمان ملل گفت:«محدودیت‌های مستمر اسرائیل برای ورود کمک‌ها به غزه ممکن است به استفاده از "گرسنگی" به عنوان روشی که جنایت جنگی است، تبدیل شود.»

این مقام ارشد سازمان ملل متحد گفت «همه به ویژه آنهایی که نفوذ دارند، باید به اسرائیل فشار وارد کنند تا برای تسهیل ورود و توزیع بدون مانع کمک‌های بشردوستانه و کالاهای مورد نیاز برای پایان دادن به قحطی و جلوگیری از هرگونه خطر قحطی، اقدام کند.»

جنبش حماس نیز امروز تداوم محاصره بیمارستان الشفاء را تلاش ارتش اشغالگر برای سرپوش گذاشتن بر شکستش در تحقق اهداف نظامی دانست و درباره هدف قراردادن غیرنظامیان و مراکز پزشکی تحت حمایت قانون بین‌الملل هشدار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی مجتمع پزشکی و درمانی «الشفاء» در غرب شهر غزه را در محاصره دارد. اشغالگران خانواده‌های فلسطینی حاضر در اطراف مجتمع پزشکی الشفاء را در سایه بمباران شدید و تیراندازی به سوی هر جنبنده‌ای در منطقه‌، به تخلیه محله الرمال وادار کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که نخستین‌بار حدود چهار ماه پیش به بهانه فعالیت نیروهای مقاومت در مجمتع بیمارستانی الشفاء و احتمال نگهداری اسرای اسرائیلی در آن، به آن حمله کرده بود، بامداد روز دوشنبه در 164‌مین روز جنگ غزه بار دیگر به آن یورش برد و با توپخانه، جنگنده‌ها و پهپادهای خود این ساختمان و محوطه آن را هدف قرار داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تنها «عملیاتی فوق دقیق در نقاط محدودی» از این بیمارستان صورت گرفته و دلیل آن درز اطلاعاتی در باره حضور «رهبران ارشد حماس در این بیمارستان » و تدارک آنها برای حملات جدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار