مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش :

دشمن تصویری غیرواقعی از روحانیت برای نسل جوان ایجاد کرده است

بوشهر(پانا)_مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌ و آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های تربیتی در مدارس بر اساس مخاطب‌شناسی دقیق برگزار شوند.

کد مطلب: ۸۸۵۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
دشمن تصویری غیرواقعی از روحانیت برای نسل جوان ایجاد کرده است

گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان بوشهر برگزارشد .

مشاورعالی وزیر در این گرد هم آیی بابیان آیه ای از قران اظهار داشت: در روش تربیت ،بهترین روش در تبلیغ بشارت از رحمت الهی و انذار است که خداوند در قرآن کریم توسط پیامبر(ص) نسبت به آن توصیه فرموده اند، بر این اساس روحانیون در کنار علم باید مهارت ارائه علم را هم داشته باشند که چه بخشی از علم را کجا ارائه کنند و چه مسائلی را بیان کنند،زیرا در تبلیغ و تولید محتوا اقتضای مخاطب،‌ زمان، مکان و شرایط اجتماعی و سنی در روش جذب بسیار موثر است ،مثلا وقتی وارد یک دبستان می شویم نباید منبری را که برای بزرگسالان اجرا می‌کنیم برای کودکان اجرا کنیم.

حاجیان زاده گفت : فصاحت و بلاغت از تکنیک های تبلیغ اثرگذار است ،این دو باید در کنار هم باشند، نباید بر موعظه مستقیم اصرار داشته باشیم بلکه در صدد ارتباط و رفتاری تاثیرگذار باشیم و چراغ را روشن کنیم و راه را نشان دهیم.

دبیرستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش افزود: اخلاق و رفتار خوب یک روحانی در تربیت دانش آموز بسیار موثر است، روحانی می تواند دانش آموز را درک کند و با آن ارتباط معنوی و عاطفی برقرار کند متاسفانه دشمن تصویری غیرواقعی از روحانیت در بین نسل جوان ایجاد کرده است و باید نسل جدید را با روحانیت آشتی دهیم به گونه ای که پرهیزگاری را در ما ببینند تا دنبال ما بیایند و به حرف ما گوش کنند

حاجیان‌زاده ادامه داد: ظرفیت کمیته‌های استانی و منطقه‌ای با ریاست نماینده ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه در شهرستانها و مناطق شرایط ویژه‌ای است و ایجاد چنین هسته‌هایی را باید غنیمت بشماریم .

حاجیان‌زاده گفت : باید بدانیم مخاطب ما چه گروهی است و چه برنامه‌ای برای آنها داشته باشیم ،همچنین ظرفیت و توان روحانیون نیز به خوبی شناسایی شود.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید ویژه مدیر حوزه‌های علمیه بر توسعه مدارس معارف، گفت: در کشور ۲۰۰ مدرسه معارف داریم و ظرفیت خوبی وجود دارد که باید این مدارس گسترش یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار