رزمایش سپاهیان حضرت محمد (ص) 2 با شعار وحدت ،ایستادگی و پیشرفت در استان بوشهر برگزار می شود <span style="font-size:16px;"><span dir="RTL" lang="FA">علی رزمجو در نشست با مدیران و نخبگان عرصه رسانه استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بو

بوشهر(پانا)_ فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت : رزمایش سپاهیان حضرت محمد (ص) 2 نشان از وحدت مردم ، اقتدار ایران اسلامی در پرتو ترویج فرهنگ عاشورای حسینی است .

کد مطلب: ۸۵۱۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
رزمایش سپاهیان حضرت محمد (ص)   2 با شعار وحدت ،ایستادگی و پیشرفت در استان بوشهر برگزار می شود <span style="font-size:16px;"><span dir="RTL" lang="FA">علی رزمجو در نشست با مدیران و نخبگان عرصه رسانه استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بو
علی رزمجو در نشست با مدیران و نخبگان عرصه رسانه استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا بویژه شهدای عرصه رسانه و امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت : اصحاب رسانه با وقت شناس ، زمان شناسی ، دشمن شناسی و انعکاس حماسه آفرینی ها مردم در ایجاد انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن نقش بسزایی دارند .

رزمجو افزود : در این برهه زمانی همانطور که مستحضرید انقلاب اسلامی الآن در یک شرایط خاصی بسر می بریم . زیرا دشمنان انقلاب در راس آن امریکا به اشکال مختلف به دنبال بر اندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند .

رزمجو خاطر نشان کرد : اما ایران اسلامی تحت رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری هوشمندانه و با اقتدار به هدفهای متعالی دست می یابد . و هم مردمی خوب و باوفا و دست اندرکاران و مسئولانی خدمتگزار و هم خبرنگارانی تلاش گر و زحمت کش که در شرایط خاص انقلاب اسلامی با قلم و با زبان خود دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی می کنند .

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بر دو محورامر به معروف و نهی از منکر و رزمایش تاکید نمود . بگونه ای که امر به معروف و نهی از منکر برجسته ترین و گرامی ترین واجب در بین واجبات است و در قرآن کریم در آیات مختلف به اهمیت این فریضه الهی اشاره شده است .

و آمران به معروف و ناهیان از منکر را از صالحین و رستکاران و بهترین امت هستند .

وی تصریح نمود : برای تحقق گسترش و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر اقدام هایی از جمله تشکیل شورای معاونین در سطوح مختلف ، تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستانهای سراسر استان ، برگزاری دوره های ضابطین امر به معروف و نهی از منکر ، توزیع کتب و بسته های فرهنگی ، آموزش طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفته است و برنامه های سال 97 عبارت است از برگزاری نشست ماهانه شورای معاونین ، پیگیری گردهمایی شوراهای تخصصی در استان ، برگزاری مجمع دبیران امر به معروف و نهی از منکر ، گفتمان سازی ترویج امر به معروف و نهی از منکر در اداره ها در سطوح مختلف جامعه ، برگزاری نشست های علمی و فرهنگی در سطوح مختلف مخصوصا در آموزش و پرورش ، تهیه و تولید از مجموعه های فرهنگی و هنری ، پیگیری و راه اندازی دبیر خانه امور با نوان و کمیسیونهای مختلف در جهت نهادینه کردن عفاف و حجاب ، برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی و هنری در همه معاونت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تاکید بر فعالیت بیش از پیش نهاد ها و اداره های استان .

رزمجو افزود : هفته اول ماه محرم با تاسی از فرهنگ عاشورای حسینی و همچنین فلسفه نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)

که یکی از آنها هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است .

رزمجو گفت : هدف اول آن تقویت و تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یک واجب نجات بخش در جامعه است .

وی افزود : هدف دوم بزرگداشت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بعنوان برجسته ترین الگوی امر به معروف و نهی از منکر و خیر خواهی جامعه بشری است و شعار هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نهادینه سازی همه جانبه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است .

احیا امربه معروف و نهی از منکراز 20/ 97/6 آغاز می شود که روز شمار عناوین آن شامل : روز اول سه شنبه 97/6/20 با عنوان وحدت کلمه ، حمایت از امت اسلامی و دشمن ستیزی .

روز دوم چهارشنبه 97/6/21 حمایت جهادی از تولید ملی و کارگر ایرانی با خرید کالای ایرانی .

روز سوم پنج شنبه 97/6/22 حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و بزرگداشت شهدای امر به معروف است .

روز چهارم جمعه 97/6/23 تقویت پایگاه مساجد و هیئت مذهبی در تقویت نسل جوان انقلابی و همچنین شرکت طلایه داران و ضابطین در نماز باشکوه جمعه است .

روز شنبه 97/6/24 خود باوری و خود اتکایی با تولید علوم انسانی اسلامی در راستای استقلال فرهنگی و علمی .

روز ششم یک شنبه 97/6/25 تقویت مدیریت جهادی و سلامت محیط اداری با نهادینه سازی تکریم ارباب رجوع ، نقد پذیری و پرهیز از تبعیض و بی عدالتی .

و روز هفتم دوشنبه 97/6/26 حمایت از سبک زندگی اسلامی ایرانی با رویکرد خانواده ترویج امر به معروف و نهی از منکر با ویژگی های مدیریت جهادی تکریم ارباب رجوع در اداره ها ، نهادها ، موسسات و شرکت های مختلف امکان پذیر است . تا شاهد ایجاد نشاط ، امید در بین مردم باشد .

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت : امید و افق آینده انقلاب اسلامی بسیار درخشان تر از شرایط فعلی خواهد بود . با افزایش امید مردم به آینده و با اقدام مدیریت جهادی در سطوح مختلف ، دشمن مایوس و توطئه هایش به شکست منجر خواهد شد .رزمجو اضافه کرد : در هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر برنامه های متعدد و متنوع توسط معاونت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم در مرکز استان و شهرستانها و مناطق پی گرفته خواهد شد . غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا ، دیدار با حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، برنامه های مختلف در صدا و سیما به مدت 10 روز با حضور استادان برجسته حوزه دانشگاه ، برگزاری همایش تحکیم خانواده ، برگزاری همایش ارتقاء و سلامت اداری با گرامیداشت شهید کورکی که اولین شهید امر به معروف و نهی از منکر استان است که در سالن 9 دی در تاریخ 97/6/25 برگزار خواهد شد . ثبت نام از طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر، صدور و ابلاغ احکام روسا و دبیران ستاد امر به معروف سراسر استان ، سرکشی و نظارت محسوس و نا محسوس از دستگاه های اجرایی ، بر پایی نمایشگاه محصولات ایرانی در حسینیه عاشقان ثارالله در دهه اول محرم به مدت 15 شب درحسینیه عاشقان ثارالله بعد از نماز مغرب و عشا ، مراسم سخنرانی و عزاداری سینه زنی انجام می شود .

دیدار با خانواده های معظم شهدا ، همایش ارتقاء سلامت اداری ، حضور چشم گیر طلایه داران در مصلی نماز جمعه ، تریبون آزاد نقد و نقد پذیری ، برنامه ساخت و بخش مستند شهدا و صدها برنامه های دیگر موثر برگزار می شود .

رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در خصوص رزمایش شماره 2 سراسری اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان حضرت محمد رسول الله (ص ) اظهار داشت : این رزمایش با شعار وحدت ، ایستادگی و پیشرفت در دو مرحله برگزار می شود .

مرحله اول 97/6/18 در استان بوشهر است .

این رزمایش از تاریخ 97/6/9 در شهرستانهای استانهای مختلف کشور بر اساس جدول و زمان بندی آغاز شده است . که نوبت استان بوشهر در مرحله اول این رزمایش 97/6/18 با شرکت گردانهای بیت المقدس در مراکز شهرستانهای سراسر استان با فراخوانی و ستون کشی و اردو کشی و استقرار در اردوگاهها به مدت 24 ساعت انجام خواهد شد . هدف در راستای خدمت رسانی به مردم می باشد .

رزمجو گفت : این رزمایش نمایش اقتدار مردم است و در راستای دفاع و عمق بخشی به دفاع از انقلاب اسلامی می باشد .

در این راستا همزمان با این رزمایش به منظورخدمت رسانی به مردم 200 گروه جهادی در سراسر استان به مناطق محروم خدمات ارائه می دهند .

وی افزود : حدود 1000 نفر اعزام شده و بقیه هم به صورت تیم ها و گروه های سازمان یافته در حال اعزام هستند .

گروه هایی که اعزام می شوند متشکل از بسیج دانشجویی ، بسیج محلات ، بسیج خواهران ، بسیج جامعه پزشکی و بسیج دانش آموزی است .

فعالیتهایی که همزمان با این رزمایش دفاعی انجام می گیرد وزیت رایگان در روستاها ، کمک به احداث و بهسازی خانه های نیازمندان است .

کمک به پاک سازی سواحل ، برگزاری آموزش های مختلف در روستاها متناسب با نیازمندیها توسط مربی های اعزامی از بسیج سازندگی اعم از خواهران و برادران با روحیه و مدیریت جهادی همچنین کمک به احداث ، بهسازی ، مساجد و حسینیه ها و مراکز فرهنگی است .

رزمجو گفت : مرحله دوم این رزمایش در یکی از روزهای هفته دفاع مقدس انجام می شود . در آن روز سراسر کشور همزمان با هم در تهران تجمع یک صد هزار نفری در استانها به تناسب جمعیت استانها که در استان بوشهر در یکی از روزهای دفاع مقدس با توکل به خداوند بزرگ تجمع بیش از 20 هزار نفر از شهرستانهای سراسر استان به مرکز استان هستیم که در یکی از نقاط مرکز استان انجام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار