مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر :

ورود بیش از 1200 نوآموز به پایه اول در سال تحصیلی 98-97

بوشهر/دیر( پانا) _ مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان خبر داد و گفت : امسال بیش از 1200 نوآموز به پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی 98 – 97 راه پیدا می کنند .

کد مطلب: ۸۳۵۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ورود بیش از 1200 نوآموز به پایه اول در سال تحصیلی 98-97

احمد عبداله زاده به همراه معاونین در بازدید از پایگاه سنجش اظهار نمود : هدف از اجرای طرح سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان را تشخیص و بررسی اختلالات و بیماریهای جسمانی و روانی بیان نمود.

مدیر آموزش و پرورش افزود: در این طرح وضعیت بهداشت ، سلامت جسمانی، روانی و هوش کودک سنجش و ارزیابی می شود.

وی تصریح کرد: در این طرح سلامت و میزان آمادگی تحصیلی نوآموز توسط کارشناسان مورد سنجش مقدماتی و معاینه عمومی قرار می گیرد و معاینه شونده در صورت نیاز برای انجام معاینات تکمیلی و تخصصی به پزشک متخصص ارجاع می شود.

عبداله زاده گفت : طرح سنجش از 11 تیرماه شروع شده و تاکنون بیش از 30درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرارگرفته اند و برای آن ها شناسنامه سلامت صادر شده است.

عبداله زاده اضافه کرد : ارزیابی های تخصصی این مرکز شامل : تست هوش ، معاینات تخصصی بینایی ، شنوایی و دیگر وضعیت جسمانی با در اختیار داشتن ابزار و تجهیزات تخصصی در بخش های مربوطه می باشد.

عبدالله زاده تصریح نمود : : نوآموزان باید شش سال سن تمام داشته باشند که از طریق مدرسه نوبت دهی برای مراجعه به پایگاه‌های سنجش انجام می‌شود.

در پایان گفت : مجموعه عوامل آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، می توانند در کنار هم در بهره وری این طرح مؤثر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار