کانون تعزیه حاج‌ شیرعلی‌ علمدار، بر فراز بام تعزیه استان بوشهر

تنگستان(پانا)- کانون تعزیه حاج‌شیرعلی‌علمدار شهر اهرم، با بیش از ۱۰۰ سال قدمت و به عنوان بنیانگذار تعزیه خوانی در تنگستان، به عنوان تعزیه برتر استان بوشهر شناخته شد.

کد مطلب: ۱۴۹۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کانون تعزیه حاج‌ شیرعلی‌ علمدار، بر فراز بام تعزیه استان بوشهر

 دوازدهمین سوگواره تعزیه استانی با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، رئیس انجمن تعزیه خوانی استان بوشهر و جمعی از مسئولین محلی؛ در کوی باستانی ریشهر برگزار شد.

در این آئین، کانون تعزیه حاج شیرعلی علمدار شهر اهرم با اجرای مراسم تعزیه‌خوانی شهادت حضرت اباالفضل العباس(ع) در روز افتتاحیه، به عنوان تعزیه برتر استان بوشهر شناخته شد و موفق به دریافت تندیس دوازدهمین سوگواره تعزیه استان بوشهر شد.

غلامحسین علمدار نوه مرحوم حاج شیرعلی علمدار، بنیانگذار تعزیه در شهرستان تنگستان که سرپرستی این گروه تعزیه خوانی در دوازدهمین سوگواره تعزیه استانی را عهده‌دار بود نیز به عنوان برترین "معین‌البکاء" انتخاب شد.

پیش‌تر نیز کانون تعزیه حاج شیرعلی علمدار میزبان دومین سوگواره تعزیه استانی در شهر اهرم بوده و سابقه حضورهای گسترده‌ای در سوگواره‌های تعزیه استانی و سوگواره‌های تعزیه کشوری در شهر لامرد داشته که موفقیت های زیادی در این حوزه به دست آورده است.

دوازدهمین سوگواره تعزیه استانی با حضور ۸ گروه برتر تعزیه خوانی از سرتاسر نقاط استان بوشهر به مدت ۴ روز در کوی باستانی ریشهر، در شهر بوشهر و با استقبال پرشور مردم برگزار شد.

خبرنگار : سجاد زنده بودی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار