برگزاری اختتامیه اولین دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری در تنگستان

تنگستان(پانا)- اختتامیه اولین دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری با حضور مسئولین ارشد شهرستان تنگستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۹۰۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اختتامیه اولین دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری در تنگستان

 اختتامیه اولین دوره آموزش مقدماتی خبرنگاری با حضور فرماندار تنگستان، امام جمعه تنگستان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان تنگستان، کارشناسان سازمان دانش آموزی شهرستان تنگستان و مدرسین دوره، در سالن اجتماعات فرمانداری تنگستان برگزار شد. 

 حجت‌الاسلام پهلوزاده امام جمعه شهرستان تنگستان اظهار کرد : خبر، باید جریان ساز باشد به گونه ای که تعدادی از مردم را همراه با خود کند و این جریان سازی باید در صداقت و راستی صورت بگیرد. دانش آموزان خبرنگاران باید روایان حقیقت و عدالت باشند و با خلاقیت های خود اخبار جالبی را نگارش کنند که برای مخاطبان جذابیت داشته باشد. 

امام جمعه شهرستان تنگستان قدرت قلم را مهم دانست و اضافه کرد: خبرنگار با استفاده از قدرت قلم و نگارش خود باید برای مردمان شهر و جامعه خود مفید باشند و مطالبات شهروندان را به گوش مسئولین برسانند. 

حجت‌الاسلام پهلوزاده ادامه داد: خبرنگار باید اساس کار خود را بر مبنای توحید محوری، عدالت جویی و دفاع از حقیقت قرار دهد و در همه موارد خط قرمز های موجود را رعایت کند. 

وی اشاره کرد: تصاویر و عکس های خبری بسیار تاثیرگذار هستند و میتوانند پیام های عمیقی را در خود قرار بدهند که برای جامعه مفید و قابل تامل باشد. 

حجت‌الاسلام پهلوزاده امام جمعه شهرستان تنگستان در پایان مباحث خود با اشاره به اهمیت ادبیات فارسی، گفت: خبرنگاران باید در موضوع ادبیات فارسی، سطح علمی خود را ارتقا دهند و مسلط باشند‌ تا بتوانند از آنها در جهت تاثیر گذاری بیشتر و عمق دادن به مفهوم نگارش و اخبار خود استفاده کنند. 

احمد لطفی فرماندار شهرستان تنگستان، خبرنگاری را هنری مقدس دانست و عنوان کرد: هنر مقدس خبرنگاری اگر به صورت صحیح پرورش پیدا کند برای جامعه مفید است. اگر پیشرفت و آبادانی را بخواهیم باید به شاخص های کلی اعتقاد، انصاف و عدالت عمل کنیم. 

فرماندار تنگستان ادامه داد: شهرستان تنگستان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه مطالبه گری دارد، در این حوزه نیز باید از ظرفیت امام جمعه شهرستان استفاده شود؛ زیرا که تخصص همراه با معنویت به وجود می‌آید. 

نماینده عالی دولت سیزدهم در شهرستان تنگستان با ارائه دو برنامه به دانش آموز خبرنگاران پانا، افزود: دانش آموزان در حوزه خبری دو کار مهم دارند، ۵۰ درصد هنر خبرنگاری دقیقا باید به سمت آموزش و پرورش باید برود تا در گام اول ویژگی ها دیده شود و با انتشار عیوب؛ مشکلات حل شود. 

وی ادامه داد: بانک سوژه بهترین طرح برای ایجاد امیدآفرینی در مدارس و سطح جامعه است. در این طرح نقاط قوت مدارس باید دیده شود و استعدادها شناخته شوند. 

لطفی در پایان خاطرنشان کرد: به صورت تدریجی در فضای جامعه باید به موضوعاتی پرداخته که اساس آن، اساس پیشرفت تنگستان است. 

این اختتامیه با اهدای گواهینامه های معتبر از سوی سازمان دانش آموزی استان بوشهر و خبرگزاری پانا، به پایان رسید.

خبرنگار : سجاد زنده بودی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار