از سوی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر؛

جزئیات ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره ابتدایی در نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ اعلام شد

بوشهر (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مبنای ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، آیین‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی- تربیتی دوره ابتدایی وزارت متبوع است.

کد مطلب: ۱۴۷۰۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دوره ابتدایی در نوبت دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ اعلام شد

غلامحسین مهران‌پور در نشست کارگروه استانی شورای سیاستگذاری، نظارت و کیفیت‌بخشی فعالیت‌های دوره ابتدایی اظهار کرد: مبنای ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی، آیین‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی- تربیتی دوره ابتدایی وزارت متبوع است. بر اساس آیین نامه مذکور، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی - تربیتی در دوره ابتدایی به‌صورت تکوینی در طول سال تحصیلی بر اساس اهداف برنامه درسی در هر پایه انجام می‌گیرد.

مهران‌پور گفت: معلم در این ارزشیابی با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله آزمون‌های عملکردی، پوشه کار، مشاهدات و... اطلاعات لازم را جمع‌آوری می‌کند تا بازخورد به‌موقع و مناسب را به ایشان ارائه کند.

وی تصریح کرد: گزارش نتایج ارزشیابی دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی قابل ارائه است اما برای اطمینان بیشتر به‌صورت رسمی و مکتوب در 2 نوبت انجام می‌شود که نوبت دوم در اردیبهشت و خرداد ارائه می‌شود. بر این اساس و با توجه به بند 3 آیین‌نامه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی- تربیتی دوره ابتدایی و ابلاغیه وزارت متبوع، آزمون‌های نوبت دوم پایه ششم از روز یک‌شنبه 1403/2/23 آغاز و در روز سه‌شنبه 1403/3/8 به پایان خواهد رسید.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آزمون‌های 2 درس علوم تجربی و ریاضی در پایه ششم به‌صورت هماهنگ کشوری و سایر دروس هماهنگ منطقه‌ای خواهد بود. تاریخ آزمون‌های کشوری 2 درس مورد نظر در تاریخ‌های یک‌شنبه 1403/2/30 و 1403/3/8 خواهد بود.

وی افزود: از ایجاد هر گونه اضطراب و استرس در دانش‌آموزان خودداری کرده و این امتحانات را بسان یک ملاک فقط در نظر بگیرند.

مهران‌پور خاطرنشان کرد: کلاس‌های درس تمام پایه‌های اول تا ششم تا چهارشنبه 1403/2/19 دایر خواهد بود و کلاس‌های درس دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم دارای سطوح عملکرد تحصیلی «قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر» از 1403/2/22 لغایت 1403/3/2 استمرار خواهد داشت و مدیران مدارس شرایط حضور دانش‌آموزان مشمول را در زمان تعیین‌شده فراهم کنند.

خبرنگار : زهره کفایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار