رئیس قوه قضاییه:

شرکت در انتخابات را اگر به تاخیر بیاندازیم وظیفه‌ای است که از دست می‌رود

تهران (پانا)- رئیس قوه قضاییه انتخابات را امری عقلانی، دینی و سیاسی دانست و گفت: برخی امور را می‌توان به تاخیر انداخت اما شرکت در انتخابات را اگر به تاخیر بیاندازیم وظیفه‌ای است که از دست می‌رود؛ یکی از کارهای خیر که در ارزش‌های دینی ما توصیه شده است، حضور در پای صندوق رأی و انتخاب فرد اصلح است.

کد مطلب: ۱۴۸۳۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
شرکت در انتخابات را اگر به تاخیر بیاندازیم وظیفه‌ای است که از دست می‌رود

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در اولین ساعات آغاز رأی‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و زیارت آن حضرت و سایر علما و بزرگان آرمیده در این آستان، در صف طولانی رای‌دهندگان انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت و پس از ۳۰ دقیقه انتظار در صف، رأی خود را به صندوق انداخت.

رئیس قوه قضاییه همچنین هنگام حضور در صف رای‌دهندگان، با تعدادی از مردم به گفت‌وگوی چهره به چهره پرداخت و مطالب آنان را استماع کرد.

رئیس قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس جمهور فردی است که می‌تواند قانون اساسی را اجرا کند و کشور را پیش ببرد همچنین مصائب و مشکلات کلی و فرعی مردم و نظام را حل کند و امروز روزی است که باید انتخاب کنیم.

محسنی اژه‌ای افزود: انتخابات امری عقلانی، دینی و سیاسی است و اگر امروز تاخیر کنیم یا انجام ندهیم، فردا قابل تدارک نیست. برخی امور را می‌توان به تاخیر انداخت اما شرکت در انتخابات را اگر به تاخیر بیاندازیم وظیفه‌ای است که از دست می‌رود و یکی از مصادیق سبقت گرفتن در انجام کار خیر که در ارزش‌های دینی ما توصیه شده است، حضور در پای صندوق رأی و انتخاب فرد اصلح است.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم در جهت عزت، سرافرازی و سربلندی گام برداریم، حضور در انتخابات این مهم را تامین می‌کند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: رئیس جمهور مقام دوم کشور و اولین مقام اجرایی است پس نباید کوتاهی کنیم و هر که ایران و نظام را دوست دارد و هر که می‌خواهد فردا مطالبه گری کند، امروز هر چه زودتر برای رأی دادن اقدام کند.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، در اجرای اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه هشتم تیرماه در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از ایران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار